بلاگ

آشنایی با انواع شارژر موجود در بازار

آشنایی با انواع شارژر موجود در بازار، اگر بخواهیم لوازم جانبی تلفن همراه را رتبه‌بندی کنیم، بدون شک جایگاه اول را شارژر به خود اختصاص خواهد داد، چون شما بدون داشتن باتری، نمی‌توانید از گوشی هوشمند خود استفاده کنید و عملاً کارایی گوشی شما وابسته به داشتن شارژ است. در حال حاضر انواع مختلفی از شارژرها در بازار موجود می‌باشد که با توجه به سیاست جدید تولیدکنندگان گوشی مبنی بر حذف آداپتور از بسته‌بندی محصولات، انتخاب یک شارژر خوب و با کیفیت بسیار مهم و ضروری است.

در این مطلب ما قصد داریم شما را با انواع مختلف شارژرها آشنا کنیم تا بتوانید متناسب با نیاز خود، از بین آنها نوع شارژر مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس در بین برندها، برند معتبر و با کیفیت را انتخاب و خریداری کنید. با ما همراه باشید.

انواع شارژر موبایل

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد، داشتن شارژر مناسب یکی از ضروری‌ترین و اساسی‌ترین نیازهای یک کاربر تلفن همراه است. امروزه کاربران به دلیل استفاده زیاد از گوشی همراه خود، در هر محیطی نیاز به داشتن شارژر دارند. به همین دلیل انواع مختلفی از شارژر تلفن همراه به بازار عرضه شده تا در هر محیط و در هر شرایطی بتوانید گوشی هوشمند خود را شارژ کنید. به طور کلی شارژرهای موبایل به چهار گروه شارژرهای دیواری، شارژرهای رومیزی، شارژرهای فندکی و شارژرهای بی‌سیم تقسیم‌بندی می‌شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این شارژرها بپردازیم.

شارژر دیواری

اولین دسته‌ای که قصد داریم به بررسی آن بپردازیم، شارژرهای دیواری است. این نوع شارژرها را می‌توان محبوب‌ترین و در عین حال پرکاربردترین شارژر موبایل نامید. شارژرهای دیواری را می‌توانید به برق شهری متصل کنید و از طریق کابل USB به گوشی خود وصل کنید و اقدام به شارژ گوشی نمایید. این نوع شارژرها به صورت شارژرهای تک پورت، دو پورت و چند پورت در بازار وجود دارند و شما می‌توانید متناسب با نیاز و نوع مصرف خود، یکی از آنها را انتخاب و خریداری کنید.

یکی از نکاتی که در هنگام خرید شارژر دیواری باید به آن توجه کنید، کیفیت ساخت و اصل بودن محصول است، زیرا کیفیت ساخت شارژر بطور مستقیم بر طول عمر و کارایی آن نقش دارد. شارژرهای اورجینال و اصل معمولاً از مواد باکیفیت و مقاوم‌تری نسبت به محصولات های‌کپی و تقلبی ساخته شده‌اند و در نتیجه دوام بالاتری دارند. همچنین در بین شارژرهای دیواری موجود در بازار، بعضی از شارژرها از تکنولوژی بالاتری برخوردارند و از سیستم‌های محافظتی مانند محافظت در برابر اتصال کوتاه، اضافه جریان، اضافه بار، اضافه دما و… برخوردارند تا از باتری شما در برابر هرگونه خطراتی که ممکن است آن را تهدید کند، محافظت کنند.

امروزه اکثر شرکت‌های تولیدکننده گوشی هوشمند، شارژر دیواری را از بسته‌بندی محصولات خود حذف کرده‌اند اما شرکت‌هایی مانند شیائومی، ریلمی کماکان گوشی‌های خود را با شارژر دیواری در اختیار خریداران خود قرار می‌دهند. اگر قصد خرید شارژر دیواری دارید و به دنبال یک فروشگاه حرفه‌ای و مطمئن هستید، حتما سری به محصولات ما در بخش شارژر بزنید.

شارژر رومیزی

دسته دیگر شارژرها، شارژرهای رومیزی می‌باشند. این شارژرها برای آن دسته از کاربرانی که علاوه بر گوشی هوشمند، از سایر گجت‌ها مانند ساعت هوشمند و… استفاده می‌کنند بسیار کاربردی و کار راه‌انداز است. این نوع از شارژرها، نسبت به شارژرهای دیواری دارای قدرت بیشتری هستند تا بتوانند بطور همزمان چند دستگاه را شارژ کنند. شما به کمک شارژر رومیزی می‌توانید علاوه بر گوشی هوشمند، تبلت، ساعت هوشمند، مچ‌بند هوشمند و سایر دستگاه‌های الکترونیکی خود را نیز شارژ کنید.

شارژرهای رومیزی دارای چند درگاه شارژ هستند تا کاربران بتوانند بدون هیچ دغدغه و نگرانی، دستگاه‌های خود را بطور همزمان به شارژ بزنند. برخی از شارژرهای رومیزی، علاوه بر اینکه چند درگاه شارژ دارند، از تکنولوژی Fast Charge یا همان شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کنند، در نتیجه شما می‌توانید هم به طور همزمان و هم با سرعت بیشتری دستگاه‌های الکترونیکی خود را شارژ کنید. جالب است بدانید در شارژرهای رومیزی علاوه بر درگاه‌های مختص شارژ، درگاه‌های دیگری نیز تعبیه شده است تا شما بتوانید از طریق آنها اطلاعات مورد نیاز خود را نیز بین دستگاه‌های خود انتقال دهید.

شارژر فندکی

حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که در مسافرت یا داخل خودرو، به یک شارژر نیاز پیدا کرده باشید.شارژرهای فندکی برای رفع نیاز شما به شارژر در داخل خودرو طراحی و ساخته شده‌اند. شما می‌توانید برای استفاده از این نوع شارژرها، ابتدا باید فندک خودرو را خارج کنید و شارژر فندکی را به جای آن به فندک خودرو متصل کنید. همانند سایر شارژرها، شارژرهای فندکی نیز در توان‌ها و ظرفیت‌های مختلفی در بازار وجود دارند که شما باید متناسب با نیاز خود، یکی را انتخاب و خریداری کنید. شارژرهای فندکی، همانند شارژرهای رومیزی، دارای یک یا چند درگاه اتصال هستند و شما می‌توانید به طور همزمان چند دستگاه الکترونیکی را با آن شارژ کنید.

اما در هنگام خرید شارژر فندکی، شما باید به موارد مهمی توجه کنید که یکی از آنها، میزان آمپر خروجی شارژر است. در حال حاضر شارژرهای فندکی متنوعی با خروجی‌های 2، 2.1 و 4.2 آمپر در بازار موجود است و شما می‌توانید از بین برندهای مختلف، شارژر خود را خریداری کنید. علاوه بر آمپر خروجی، توان این دسته از شارژرها نیز دارای اهمیت است. شما می‌توانید جهت مشاهده و خرید شارژر فندکی به صفحه مربوط به شارژرهای فندکی در فروشگاه هامابای مراجعه کنید و محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که شما نباید بطور دائمی و همیشگی گوشی موبایل خود را با شارژر فندکی شارژر کنید، زیرا در طولانی مدت احتمال اینکه باتری گوشی هوشمند شما خراب شود یا آسیب ببیند، وجود دارد. در نتجیه بهتر است از این نوع شارژرها فقط در شرایط اضطرار و ضروری استفاده کنید.

شارژر بی‌سیم

اما دسته آخری که در این بخش به آنها خواهیم پرداخت، شارژرهای بی‌سیم می‌باشند. در این نوع از شارژرها دیگر احتیاجی به کابل شارژر نیست و شما می‌توانید گوشی هوشمند و سایر گجت‌های الکترونیکی مانند تبلت‌ها، ساعت‌های هوشمند و… را بدون اتصال با کابل شارژ، شارژ کنید. فناوری که در این نوع از شارژرها بکار رفته، انتقال انرژی بی‌سیم از طریق القای مغناطیسی است.

برای استفاده از شارژرهای بی‌سیم، ابتدا شارژر خود را به برق وصل می‌کنید، سپس دستگاه هوشمند خود را روی سطح شارژر قرار می‌دهید. البته به این نکته نیز باید اشاره کرد که دستگاه شما باید از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی کند در غیر این صورت نمی‌توانید از شارژر بی‌سیم استفاده کنید. پس از قرار دادن دستگاه خود بر روی سطح شارژر، انرژی به‌صورت بی‌سیم از شارژر به دستگاه شما انتقال پیدا می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *