بلاگ

آشنایی با سری‌های مختلف گوشی‌های سامسونگ

آشنایی با سری‌های مختلف گوشی‌های سامسونگ، شاید برای خرید گوشی‌های هوشمند، اولین پیشنهادی که به هر شخصی می‌شود، گوشی‌های هوشمند خانواده سامسونگ باشد، زیرا این شرکت در زمینه ساخت گوشی‌های همراه، قدمت بسیار بالایی دارد و از تکنولوژی‌های روز دنیا برای ساخت گوشی‌های خود استفاده می‌کند. همانطور که شما نیز در بازار مشاهده کرده‌اید، سری‌های مختلفی از شرکت سامسونگ در بازار وجود دارد که هرکدام قابلیت‌ها و امکانات مختص به خود را دارد. براساس میزان قابلیت‌ها و امکانات گوشی، قیمت آن نیز متفاوت خواهد بود.

در این مطلب ما قصد داریم شما را با انواع سری‌های سامسونگ آشنا کنیم تا در هنگام خرید گوشی همراه، بتوانید راحت‌تر تصمیم‌گیری کنید. با ما همراه باشید تا بیشتر با سری‌های گوشی هوشمند سامسونگ آشنا شوید.

در حال حاضر گوشی‌های سامسونگ در 5 سری گلکسی S، Z، A، M و Note به بازار عرضه می‌شوند. در گذشته سری‌های دیگری مانند سری J، C و F نیز به بازار عرضه می‌شدند. در بین سری‌های گلکسی سامسونگ، خانواده سری S به عنوان پرچم‌دار گوشی‌های سامسونگ در بازار تلفن همراه شناخته می‌شوند. از سال 1400، شرکت سامسونگ اعلام کرد که دیگر در خانواده سری Note محصول جدیدی به بازار عرضه نخواهد کرد و تمام قابلیت‌های این سری، به گلکسی S 22 Ultra اضافه خواهد شد. قلم هوشمند یکی از امکاناتی بود که در سری Note گوشی‌های سامسونگ قرار داشت و این سری را از سایر سری‌های سامسونگ متفاومت و مجزا می‌کرد.

سری Galaxy S

همانطور که در ابتدای این مطلب ذکر شد، سری S سامسونگ را به عنوان سری پرچم‌دار گوشی‌های هوشمند سامسونگ در بازار شناخته می‌شوند. حرف S که در نام‌گذاری این سری از آن استفاده شده است، حرف اول عبارت Supersmart یا همان فوق هوشمند است که نشان از کیفیت بالای این سری از محصولات است. سامسونگ در ساخت گوشی‌های سری S، از قوی‌ترین و به‌روزترین سخت‌افزارهای موجود در بازار استفاده می‌کند. به دلیل سخت‌افزار قدرتمند این سری، سامسونگ برای رقابت با برندهای معروف دنیا مانند اپل، از گوشی‌های پرچم‌دار این سری مایه می‌گذارد.

مهم‌‎ترین سخت‌افزار یک گوشی هوشمند، پردازنده آن است. سامسونگ در ساخت گوشی‌های سری گلکسی S، از به‌روزترین و جدیدترین پردازنده‌های شرکت کوالکام استفاده می‌کند. به عبارتی می‌توان گفت پردازنده‌های پرچم‌دار شرکت کوالکام هرساله برای اولین بار در گوشی‌های خانواده گلکسی S سامسونگ به نمایش گذاشته می‌شوند. البته به این نکته نیز باید اشاره کنیم که گوشی‌هایی که با این پردازنده به بازار عرضه می‌شوند فقط برای خریداران آمریکای شمالی در دسترس هستند و مدل‌های بین‌المللی این سری، معمولاً با پردازنده‌های اگزینوس به بازار عرضه می‌شوند.

سخت‌افزار مهم دیگری که در ساخت گوشی هوشمند از آن استفاده می‌شود، پردازنده گرافیکی است. سری S سامسونگ همانند پردازنده قدرتمند، از پردازنده‌های گرافیکی پرچم‌دار و قدرتمند استفاده می‌کند. علاوه بر این، پنل‌های صفحه نمایش به کار رفته در Galaxy S سامسونگ و ماژول‌های دوربین، از بهترین و با کیفیت‌ترین‌های روز بازار هستند.

در طول ده سال گذشته، گوشی‌های خانواده سری اس سامسونگ، همیشه در لیست بهترین‌های گوشی هوشمند سال قرار دارند و بر سر جایگاه بهترین گوشی هوشمند با سایر رقبای مطرح خود در حال رقابت هستند. علاوه بر این، در زمینه پرفروش‌ترین گوشی‌های سال نیز این خانواده در حال رقابت با سایر برندهاست. جالب است بدانید پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی جهان تا به این لحظه، گوشی گلکسی اس 4 سامسونگ است.

اما این سری از گوشی‌ها از چه زمانی به بازار عرضه شد؟ اولین گوشی سری S در سال 2010 به بازار عرضه شد تا به امروز این سری در حال معرفی جدیدترین محصولات خود به بازار است. جدیدترین محصولات این خانواده، سری گلکسی اس 24 است که شامل S 24، S 24 Plus و S 24 Ultra است. همانطور که از نام Ultra نیز پیداست، قوی‌ترین، بزرگ‌ترین و گران‌قیمت‌ترین گوشی این سری در بازار است. اگر به دنبال یکی از بهترین گوشی‌های هر سال هستید، پیشنهاد ما به شما خانواده گلکسی اس سامسونگ است. اگر از لحاظ مالی نیز دغدغه‌ای ندارید و به دنبال قوی‌ترین محصول این سری هستید، قطعاً به شما سری Ultra این خانواده را پیشنهاد می‌کنیم.

برای خرید گوشی هوشمند سری اس، می‌توانید به بخش موبایل فروشگاه هامابای مراجعه کنید و با بررسی انواع گوشی هوشمند، متناسب با بودجه و نیاز خود، محصول مورد نیاز خود را خریداری کنید.

نسخه‌ی FE خانواده‌ی گلکسی S

سامسونگ برای جذب مشتری بیشتر و راضی نگه‌داشتن هوادران سری S، نسخه‌ای را از سری 20 به بعد به بازار عرضه کرد که هواداران این سری بتوانند با پرداخت هزینه کمتر، گوشی پرچم‌دار سامسونگ را خریداری کنند. نسخه FE یا همان فن ادیشن (Fan Edition) تقریباً با نصف قیمت به بازار عرضه می‌شود. امکانات و قابلیت‌هایی که در این مدل قرار گرفته، به مراتب محدودتر، ضعیف‌تر و با قیمت کمتر نسبت به سری S است و بیشتر کاربرانی را هدف قرار داده که به دنبال گزینه‌ای اقتصادی از خانواده پرچم‌دار Galaxy S هستند.

سری گلکسی نوت

در سال 2011 شرکت سامسونگ اولین مدل از سری نوت را به بازار عرضه کرد. در اولین مدل‌های این سری، از صفحه نمایش 5/3 اینچی و پشتیبانی از قلم S-Pen یا استایلوس استفاده شد. در زمان عرضه این محصول به بازار، بسیاری از منتقدان و صاحب نظران عرصه تلفن همراه، شرکت سامسونگ را به دلیل اندازه، مشخصات و طراحی متفاوت این سری با سری S انتقاد و مورد تمسخر قرار دادند. محصولات سری گلکسی نوت دارای صفحه نمایشی به مراتب بزرگتر از محصولات سری S بودد و به منظور امکان یادداشت برداری، طراحی و سایر اهداف خلاقانه طراحی و روانه بازار شده‌ بود.

در آن زمان ایده ساخت گوشی هوشمند با صفحه نمایشی به این ابعاد و پشتیبانی از قلم هوشمند احمقانه به نظر می‌رسید، اما با عرضه این محصول به بازار و گذشت زمان، اقبال مردمی به سمت این خانواده بسیار زیاد شد تا جایی که سامسونگ توانست با فروش این سری از محصولات، به صدر جدول فروش راه پیدا کند. مقبولیت و محبوبیت این خانواده تا حدی بود که برای توصیف گوشی‌های سری گلکسی نوت سامسونگ از عباراتی همچون سری پریمیوم یا گلچین استفاده می‌کردند.

اما در سال‌های بعد و با طراحی‌های جدید سری S، محصولات این سری تا حد زیادی به محصولات سری Note شبیه شده بود و تفاوت چندانی در زمینه طراحی و ظاهر با یکدیگر نداشتند. در نتیجه سامسونگ یک تصمیم بزرگی گرفت. این شرکت در رویداد گلکسی آنپکد 2022، گوشی جدید خود یعنی S 22 Ultra را معرفی کرد. این محصول علاوه بر سخت‌افزارهای قدرتمند، از یک فضایی اختصاصی برای قلم S-Pen بهره می‌گرفت. به عبارتی سامسونگ با ارائه این محصول به بازار، دو خانواده نوت و اس را با یکدیگر ترکیب کرده بود.

سرانجام شرکت کره‌ای سامسونگ با انتشار برنامه و نقشه راه سه ساله‌ی خود اعلام کرد دیگر قصد تولید گوشی‌های خانواده نوت را ندارد و به جای آن تمرکز خود را بر روی گوشی‌های تاشو خواهد گذاشت. در نیجه آخرین نسلی که از خانواده نوت به بازار عرضه شد، گلکسی نوت 20 و گلکسی نوت 20 اولترا بود.

سری گلکسی Z

سری‌های تاشوی سامسونگ لوکس‌ترین و گران‌ترین گوشی‌های سامسونگ هستند که در سری گلکسی Z به بازار عرضه می‌شوند. این گوشی‌ها دارای جدیدترین فناوری و تکنولوژی هستند و با حالت تاشویی که دارند، مرز بین گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها را از میان برداشته‌اند. درحال حاضر می‌توان گفت جدیدترین تکنولوژی در صنعت گوشی‌های هوشمند، گوشی‌های تاشو است، زیرا در حال حاضر صنعت گوشی‌های هوشمند تقریباً به بلوغ کامل رسیده و دیگر شاهد رشد چندانی در این زمینه نیستیم. برای همین شرکت‌ها برای حفظ مخاطبان خود و جذب مخاطبین بیشتر، مجبورند به سمت تولید محصولات جدید با قابلیت‌های جدید بروند که گوشی‌های سری Z سامسونگ جزو این دسته از محصولات است.

در سال 2022، شرکت سامسونگ در رویداد گلکسی آنپکد اعلام کرد قرار است تمرکز خود را بر روی خانوده S و Z تاشو بگذارد و تا سه سال آینده نیز در این مسیر قدم بردارد. در حال حاضر خانواده سری Z، دو عضو Z Fold و Z Flip دارد. سری‌های زد فولد، ظاهری شبیه به گوشی‌های هوشمند معمولی دارند، اما این گوشی‌ها با قابلیت تاشویی که دارند همانند کتابچه به دو طرف باز می‌شوند و شبیه به یک دستگاه تبلت می‌شوند. در حال حاضر Z Fold 5 آخرین محصولی است که از این سری در بازار موجود است. یکی از نگرانی‌هایی که در این سری از گوشی‌ها مطرح است، صفحه نمایش و شیشه بکار رفته در آن است. زیرا باز و بسته شدن این محصول می‌تواند باعث شکست این شیشه شود.

برای این منظور سامسونگ در آخرین محصول خود، از جدیدترین تکنولوژی استفاده کرده و از یک شیشه‌ی فوق نازک رونمایی کرده است که 80 درصد مقاوم‌تر از سری‌های قبلی است و می‌توان گفت تا اندازه‌ای نگرانی‌ها در مورد نسل‌های قبلی گوشی‌های تاشو بر طرف کرده است. عضو دیگر این خانواده، یعنی Z Flip، از وسط تا می‌شوند و صفحه نمایش آنها بعد از تا شدن روی هم قرار می‌گیرد. یکی از مزایای این سری، کم‌جا بودن آن است، زیرا پس از تا شدن، ارتفاع گوشی نصف می‌شود و به راحتی می‌توان آن را جابجا کرد.

همانطور که در ابتدای این بخش نیز گفته شد، این سری با توجه به فناوری پیشرفته‌ای که در آن بکار رفته است، نسبت به سایر گوشی‌های هوشمند قیمت به مراتب بالاتری دارد، اما سامسونگ با توجه به نقشه راهی که برای سه سال آینده خود ترسیم کرده است بر این این باور است که آینده این صنعت، در اختیار گوشی‌های تاشو خواهد بود. پس اگر قصد دارید با دنیای روز گوشی‌های هوشمند همراه شوید و از تکنولوژی و فناوری‌های جدید این عرصه بهره‌مند شوید، پیشنهاد می‌کنیم از محصولات سری Z سامسونگ خریداری کنید و از تکنولوژی‌های روز دنیای گوشی همراه، لذت ببرید.

سری گلکسی A

سامسونگ علاوه بر گوشی‌های پرچم‌دار و رده بالای خود، خانواده سری A را به عنوان گوشی‌های میان رده به بازار عرضه می‌کند. امکانات و قابلیت‌های محصولات این سری از گوشی‌ها نسبت به سری Z، نوت و S پایین‌تر است، اما نسبت به سایر محصولات این شرکت (سری C، J و M) دارای امکانات و قابلیت‌های قوی‌تری است و از طراحی زیباتری نسبت به آنها برخوردار است. سامسونگ برای اینکه بتواند نیاز تمامی مشتریان خود را پاسخ دهد، سری گلکسی A را به بازار معرفی کرد تا مشتریانی که از لحاظ اقتصادی قدرت خرید سری‌های بالاتر را ندارند بتوانند با پرداخت هزینه‌ای کمتر از قابلیت‌ها و امکانات گوشی‌های هوشمند استفاده کنند. این گوشی‌ها نسبت به گوشی‌های پرچم‌دار، مشخصات فنی ضعیف‌تر و ماژول‌های دوربین با کیفیت پایین‌تری دارند.

سامسونگ در سال 2014 و با الهام گرفتن از عبات Alpha (آلفا) اولین نسل از گوشی‌های سری A را معرفی و روانه بازار کرد. از آنجایی که این گوشی‌ها قابلیت‌ها و امکانات متنوعی دارند و با توجه به قیمت مناسب آنها، در زمان کوتاهی مخاطبان بسیاری را به خود جذب کردند و بلافاصله توانستند در بازار گوشی‌های همراه جایگاه ویژه‌ای پیدا کنند. در سال 2019 سه گوشی A10، A20 و A50 فروش چشم‌گیری در بازار گوشی‌های اندرویدی داشتند و توانستند 75 میلیون دستگاه فروش داشته باشند.

با توجه به فروش فوق‌العاده این سری، سامسونگ انگیزه بیشتری پیدا کرد تا این سری از گوشی‌ها را گسترش دهد و محصولات با کیفیت‌تری را به بازار عرضه کند. در حال حاضر این سری از گوشی‌ها در مدل‌های مختلف بسته به منطقه مکانی به بازار عرضه می‌شوند. برخی از گوشی‌های این سری، مجهز به سنسور اثرانگشت در زیر صفحه نمایش هستند. در سری Galaxy A، مدل‌هایی که از امکانات و سخت‌افزارهای قوی‌تری برخوردار هستند با مضربی از 10 و مدل‌های ضعیف‌تر با اعداد تک رقمی مشخص می‌شوند.

در فروشگاه هامابای، محصولات سری A نیز وجود دراد. شما می‌توانید از محصولات داخل سایت دیدن فرمایید و متناسب با نیاز خود، محصول مورد نظر خود را سفارش دهید و با اطمینان از اصل بودن و با گارانتی معتبر، گوشی‌ هوشمند خود را خریداری نمایید. جهت مشاهده محصولات، می‌توانید از این لینک استفاده کنید.

سری گلکسی M

آخرین سری که در این مطلب قصد داریم به بررسی و معرفی آن بپردازیم، سری گلکسی M است. در سال 2019 شرکت سامسونگ اولین اعضای این خانواده را با نام‌های M10 و M20 به بازار عرضه کرد. این سری در ادامه سری J معرفی شدند. برای نام‌گذاری این سری از محصولات، سامسونگ از کلمه Millennial (نسل هزاره) استفاده کرده است. محصولات این سری از لحاظ مشخصات و طراحی بسیار شبیه به خانواده Galaxy A هستند و سامسونگ در ابتدای عرضه این سری، آنها را تنها به صورت آنلاین به مخاطبان خود می‌فروخت.

سامسونگ در ساخت گوشی‌های سری M، توجه زیادی به عمر بیشتر باتری گوشی کرده است و علاوه بر سنسور اثر انگشت، باتری‌های با ظرفیت بالاتری را در این سری از گوشی‌ها قرار داده است. از لحاظ مشخصات فنی و سخت‌افزاری و همچنین قابلیت‌ها و امکانات بکار رفته در ساخت گوشی هوشمند، این سری از گوشی‌ها نسبت به محصولات سری گلکسی A ضعیف‌تر هستند، در نتیجه از قیمت پایین‌تری نیز برخوردارند و با قیمت ارزان‌تری به بازار عرضه می‌شوند.

برای بررسی قدرت باتری این سری، گوشی M20 را با A50 و A70 مقایسه می‌کنیم. در گوشی M20، از باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت استفاده شده است در حالیکه دو محصول A50 و A70، دارای باتری با ظرفیت‌های 4000 و 4500 میلی‌آمپرساعت هستند. گوشی M51 که به عنوان یکی از قدرتمندترین گوشی‌های سری M شناخته می‌شود به یک باتری 7000 میلی‌آمپرساعتی مجهز است و شما می‌توانید با یک بار شارژ کامل، بیش از دو روز از آن استفاده کنید. در حال حاضر بهترین گوشی این سری، M53 5G است که از نمایشگر سوپر امولد پلاس روشن با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز استفاده می‌کند و از نسل 5 اینترنت (5G) پشتیبانی می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *