بلاگ

آموزش اتصال کنترلر‌های مختلف به گوشی هوشمند

آموزش اتصال کنترلر‌های مختلف به گوشی هوشمند، اتصال کنترلر کنسول به گوشی موبایل و تجربه بازی‌های مختلف با آن برای هر کسی جذاب و سرگرم‌کننده است. با اتصال یک کنترلر مناسب به گوشی خود، می‌توانید از بازی‌ها  لذت بیشتری ببرید و تجربیات جدیدی را کسب کنید. بااین‌حال، یکی از چالش‌هایی که بسیاری از موبایل پلیرها با آن روبرو می‌شوند، نحوه درست اتصال کنترلر به موبایل می‌باشد. در اینجا قصد داریم به طور کامل نحوه اتصال کنترلر‌های مختلف به موبایل را برای شما عزیزان آموزش دهیم. پس تا انتها ما را همراهی کنید.

آموزش اتصال کنترلر PS4 به گوشی هوشمند (DualShock4)

کنترلر DualShock4 از مناسب‌ترین کنترلر‌ها برای اتصال به گوشی می‌باشد. در اینجا نحوه اتصال کنترلر DualShock 4 با گوشی هوشمند به‌وسیله بلوتوث را توضیح می‌دهیم:

1. فعال‌سازی بلوتوث در گوشی

از طریق تنظیمات گوشی خود به بخش بلوتوث رفته و آن را روشن کنید. توجه داشته باشید که گوشی شما به لوازم بلوتوثی دیگر متصل نباشد.

2. آماده‌کردن DualShock4 برای اتصال

پس از روشن‌کردن بلوتوث گوشی خود، به سراغ کنترلر خود رفته و به طور هم‌زمان دکمه‌های PS و Share را نگه دارید تا کنترلر در حالت چشمک‌زن قرار بگیرد.

3. اتصال گوشی به کنترلر

پس از آنکه کنترلر در حالت چشمک‌زن قرار گرفت در تنظیمات بلوتوث گوشی، شروع به اسکن دستگاه‌های موجود کنید، پس از آنکه نام کنترلر خود را مشاهده کردید بر روی آن کلیک کنید. به طور معمول نام کنترلر در این لیست به‌صورت Wireless Controller نمایش داده می‌شود.

آموزش اتصال کنترلر PS5 به گوشی هوشمند (DualSence)

کنترلر DualSense که آخرین نسل از کنترلر‌های موجود برای کنسول‌های سونی می‌باشد، توسط شرکت سونی برای کنسول PlayStation 5 طراحی شده است. این کنترلر با طراحی بی‌نظیر و ویژگی‌های نوآورانه انتخاب مناسبی برای تجربه‌ بازی‌های موبایل می‌باشد. در ادامه نحوه اتصال این کنترلر قدرتمند به گوشی موبایل را برای شما آموزش می‌دهیم:

1. فعال‌سازی بلوتوث در گوشی

ابتدا در گوشی بلوتوث خود را روشن کنید و آن را آماده اتصال با کنترل کنید.

2. آماده‌سازی کنترلر DualSence برای اتصال

برای آماده‌سازی این کنترلر کافی است دکمه PS و دکمه سمت چپ تاچ‌پد (Create) را هم‌زمان نگه دارید تا زمانی که کنترلر شروع به چشمک‌زدن کند.

3. اتصال به کنترلر

در تنظیمات بلوتوث گوشی، با اسکن‌کردن دستگاه‌ها می‌توانید نام کنترلر موردنظر خود را پیدا کنید و به آن متصل شوید.

آموزش اتصال کنترلر Xbox به گوشی هوشمند

اگر شما هم از علاقه‌مندان کنسول ایکس‌باکس هستید بی شک کنترلر Xbox را برای اتصال به گوشی خود انتخاب می‌کنید. اتصال این کنترلر نیز مانند کنترل‌های سونی ساده و آسان است و شما می‌‌توانید با انجام مراحل زیر این کنترلر را به گوشی خود متصل کنید:

1. فعال‌سازی بلوتوث در گوشی

ابتدا بلوتوث خود را روشن کنید و آماده اتصال به کنترلر شوید.

2. روشن‌کردن کنترلر Xbox

برخلاف کنترلر‌های سونی، شما لازم است در اینجا کنترلر ایکس‌باکس خود را روشن کنید. برای این منظور دکمه Xbox را چند ثانیه نگه‌دارید.

3. کنترلر Xbox را آماده اتصال کنید

دکمه‌های Xbox و Sync را هم‌زمان به مدت چند ثانیه نگه دارید تا نشانگر لامپ‌ها به‌صورت چشمک‌زن شروع به چشمک‌زدن کنند.

4. جستجو و اتصال به کنترلر

در تنظیمات بلوتوث گوشی هوشمند، دستگاه‌های موجود را بررسی کنید و به دنبال Xbox Wireless Controller بگردید و آن را انتخاب کنید تا اتصال برقرار شود.

چه بازی‌هایی در گوشی از کنترلر پشتیبانی می‌کنند؟

در حال حاضر، بازی‌های مختلفی برای گوشی‌های هوشمند وجود دارند که از قابلیت استفاده از کنترلر خارجی پشتیبانی می‌کنند. این بازی‌ها معمولاً از بازی‌های پرطرفدار هستند و شما می‌توانید با استفاده از کنترلر، از بازی‌کردن آنها، لذت ببرید. تعدادی از این بازی‌ها عبارت‌اند از:

  • Fortnite
  • PUBG Mobile
  • Call of Duty Mobile
  • Asphalt 9: Legends
  • Minecraft
  • Dead Cells
  • GRID Autosport
  • Stardew Valley
  • Grand Theft Auto: San Andreas
  • Sonic the Hedgehog Classic
  • Oddmar
  • Real Racing 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *