بلاگ

آموزش تغییر DNS در PS5 و ارائه DNS های پیشنهادی

آموزش تغییر DNS در PS5 و ارائه DNS های پیشنهادی، به دلیل برخی از محدودیت‌های اینترنتی، تنظیم و تغییر DNS چه در کنسول PS5 و چه در دیگر پلتفرم‌ها یکی از الزامات مهم برای گیمرها محسوب می‌شود؛ زیرا با تنظیم یک DNS درست و مناسب شما قادر به دور زدن بسیاری از محدودیت‌ها شده و می‌توانید به صورت کامل از تمامی قابلیت‌های بازی‌های آنلاین برخوردار شوید. ما در این وبلاگ قصد داریم به شما آموزش دهیم که چطور DNS کنونی کنسول PS5 خود را تغییر دهید و قادر به رفع مشکلات اینترنتی خود در برخی از بازی‌ها شوید.

DNS چیست و چه کاربردی دارد؟

DNS یا Domain Name System، یکی از اصطلاحات کلیدی در دنیای اینترنت است که به طور پنهانی و اساسی نقش مهمی را ایفا می‌کند. اگرچه ممکن است بسیاری از ما این واژه را شنیده باشیم اما مفهوم دقیق آن را ندانیم، یا با اهمیت آن در فرآیند اتصال به اینترنت یا سرور بازی‌ها آشنا نباشیم. به طور کلی DNS، مسئول اتصال نام دامنه‌ها به آدرس‌های IP است که این امر به کاربران این امکان را می‌دهد تا به راحتی بتوانند به وب‌سایت‌ها دسترسی پیدا کنند و بدون اینکه به خود آدرس آی‌پی نیاز داشته باشند می‌توانند به سرور صحیح متصل شوند.

آموزش تغییر و تنظیم DNS در PS5

تنظیم یا تغییر DNS در PS5 بسیار آسان می‌باشد و شما کافیست که برای انجام آن مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

1. ابتدا به قسم Settings بروید.

2. روی گزینه network کلیک کنید.

3. در این قسمت دوباره بر روی Settings کلیک کنید.

4. گزینه Set Up Internet Connection را انتخاب کنید.

5. سپس برای انجام تنظیمات پیشرفته به قسمت Advanced Settings بروید.

6. گزینه DNS Settings را از حالت Automatic به Manual تغییر دهید. با اینکار DNS کنسول شما از حالت اولیه یا به اصطلاح دیفالت به حالتی که شما می‌خواهید تغییر می‌کند.

7. در قسمت‌های Primary DNS و Secondary DNS دی ان اس موردنظر خود را وارد کنید.

 

دی ان اس‌های پیشنهادی

  • 1. Cloudflare DNS: 1.1.1.1 , 1.0.0.1
  • 2. Google Public DNS: 8.8.8.8 , 8.4.4.8
  • 3. Quad9 DNS: 9.9.9.9 , 149.112.112.112
  • 4. OPEN DNS: 208.67.222.222 , 208.67.220.220

در این وبلاگ، ما نحوه تنظیم و تغییر DNS در PS5 را به شما آموزش دادیم تا حدودی بتوانیم مشکلات و محدودیت‌های اینترنتی شما را کاهش دهیم. با تغییر DNS، می‌توانید سرعت و پایداری اتصال اینترنتی خود را افزایش دهید و از تجربه‌ی بازی آنلاین لذت بیشتری ببرید. با آرزوی موفقیت و سلامتی برای شما عزیزان.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *