اخبار

شایعه بازگشت تاچ بار به مک اپل قبل از رونمایی خودش

طبق اعلام رسمی شرکت اپل سه شنبه این هفته در ساعت 3:30 صبح به وقت ایران، قرار است این شرکت از مک بوک پرو 14 اینچ و مک بوک پرو 16 اینچ جدید خود رونمایی کند. اما اتفاق جالب این موضوع لو رفتن بخشی از آپشن جدید این مک بوک ها توسط کاربری در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) است.

شایعه های قبلی پیرامون این موضوع حکایت از تغییر نکردن ظاهر لپ تاپ های جدید اپل داشت، اما اکنون با انتشار تصویری از مک بوک جدید اپل به همراه تاچ بار توسط فردی در شبکه اجتماعی، صحبت و بحث در مورد این داستان بسیار زیاد شده است.

تاچ بار برای اولین بار در مدل های مک بوک پرو 2016 معرفی و بازار عرضه شد. در واقع تاچ بار یک نوار لمسی باریک است که در بالای کیبورد قرار می‌گیرد. در آن زمان شرکت اپل وعده اتفاقات خفن و جالبی را برای این آپشن داده بود.

اما بعد از عرضه شدن این محصول به بازار، بسیاری از کاربران گزارش دادند که استفاده از این تاچ بار به جای دکمه‌های فانکشن (Function)، کارایی و سرعت آنها را پایین آورده است.

علاوه بر این موضوع خود اپل نیز میل زیادی به توسعه این ویژگی در لپ‌تاپ‌های خود نشان نداد. این موضوع تا زمانی ادامه پیدا کرد که اپل در سال 2021 تصمیم به حذف تاچ بار از روی مک بوک‌های خود را گرفت.

جالب است بدانید اپل در ایونت WWDC 2022 به صورت ناگهانی تاچ بار را به بالای مک بوک پرو 13 اینچ M2 خود برگرداند و پس از آن دوباره آن را از سری‌های بعدی خود حذف کرد.

اما این جور که مشخص است این پایان چالش وجود یا عدم وجود تاچ بار روی مک بوک های اپل نبوده است.

بسیاری از طرفداران وجود تاچ بار روی مک بوک شدیداً انتظار فرا رسیدن روز سه‌شنه و رونمایی مک بوک های جدید اپل را می‌کشند.

آیا این شایعه، نوعی سیاست از سمت شرکت اپل برای بازارداغی محسوب می‌شود یا اینکه رویای تاچ بار روی مک بوک به واقعیت می‌پیوندند؟ آیا در این صورت قیمت مک بوک‌های جدید چه تفاوتی با قبلی‌ها خواهد کرد؟

در حال حاضر فقط باید تا سه شنبه این هفته منتظر بمانیم تا نتیجه این شایعه مشخص شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *