اخبار

تصمیم عجیب شیائومی برای 3 محصول پرطرفدار خود

این طور که مشخص است علاوه بر انسان‌ها، گوشی های موبایل هم هر چقدر زیبا و کارآمد باشند، یک روزی پایان آنها را صدا خواهد زد. به تازگی خبری مبنی بر پایان پشتیبانی نرم افزاری برای 3 محصول از سمت شرکت شیائومی منتشر شده است.

فرا رسیدن خط پایان برای 3 گوشی شیائومی

به تازگی سری شیائومی 14 در کشور چین معرفی شده است. این دستگاه‌ها از چندین مزیت سخت افزاری و نرم افزاری جدید برخوردار هستند. یکی از این مزایا پشتیبانی نرم افزاری طولانی تر نسبت به سری های قبلی این شرکت است.

لازم به ذکر است سری 14 شیائومی همانند سری 13T شیائومی از 4 نسل آپدیت اندروید و 5 سال آپدیت امنیتی برخوردار می‌باشند. این خبر برای افرادی که به تازگی سری جدید را خریداری کرده‌اند بسیار دلنشین است؛ اما متاسفانه شیائومی در صفحه اختصاصی وب سایت خود به صورت رسمی اعلام کرده است که این 3 موبایل زیر دیگر هیچ آپدیتی دریافت نخواهند کرد:

  1. شیائومی Mi 10T
  2. شیائومی Mi 10T Pro
  3. پوکو X3

شیائومی

این سه گوشی بالا در نیمه دوم سال 2020 به بازار عرضه شدند. طبق سیاست همیشگی شرکت شیائومی پس از 2 آپدیت اساسی، پشتیبانی نرم افزاری این گوشی ها به پایان رسیده است.

به هنگام عرضه این محصولات MIUI 12 به همراه اندروید 10 را دریافت کرده‌اند. هم اکنون این 3 گوشی از  MIUI 14 و اندروید 12 برخوردار هستند. به عبارتی در 3 سال گذشته، دو آپدیت جدید دریافت کرده اند.

بسیاری از منتقدین بازار، این موضوع را برای گوشی Poco X3 طبیعی می‌دانند؛ اما در نقطه مقابل نقد بسیار زیادی راجع به تصمیم در مورد دو محصول دیگر یعنی Mi 10T و Mi 10T Pro وجود دارد. به دلیل اینکه این دو محصول از پرچمداران مقرون به صرفه ای به حساب می‌آیند که از تراشه کوالکام Snapdragon 865 بهره می‌برند.

شیائومی در حال حاضر تعهد بروزرسانی های خود را برای یک سری از محصولات منتخبش  (گوشی های پرچمدار) افزایش داده است. اما با توجه به اینکه رقیب این شرکت یعنی سامسونگ، پشتیبانی نرم افزاری طولانی تری را برای محصولات اقتصادی خود در نظر گرفته است، باید ببینیم آیا شیائومی دست به تغییر در سیاست و رویه ی خود خواهد زد یا خیر؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *