اخبار

جدیدترین ربات هوش مصنوعی سامسونگ را بشناسید

جدیدترین ربات هوش مصنوعی سامسونگ را بشناسید

اخیراً شرکت OpenAI آخرین آپدیت خود را برای GPT-4 به بازار ارائه کرده است. در این بروزرسانی، پیشرفت‌های زیادی به چشم می‌خورد. از آنجایی که ربات هوش مصنوعی این شرکت بسیار جلوتر از رقبای خود قرار گرفته است.

از همین رو بسیاری از شرکت‌های بزرگ گوشی‌های هوشمند، تصمیم به استفاده از این ربات در سری جدید محصولات خود گرفته‌اند. یکی از این شرکت‌ها که خبری مبنی بر اضافه کردن ربات هوشی مصنوعی به نام Gauss به سری جدید گلسی S24 خود را منتشر کرده است، شرکت سامسونگ می‌باشد.

شرکت سامسونگ در هفته گذشته، ربات Gauss را در پلتفرم هوش مصنوعی خود به نمایش گذاشت. این شرکت چگونگی ایجاد تصویر، اسناد و ویژگی‌های یاری رسان به کدنویسی را به نمایش گذاشت.

جالب است بدانید، اخیراً شرکت اپل نیز به طور جدی روی فناوری هوش مصنوعی خود مشغول به فعالیت است. خبرهای منتشر شده حاکی بر سرمایه‌گذاری کلان اپل روی این فناوری و عرضه رسمی آن به همراه  IOS18 می‌باشد. در همین راستا مارک گورمن گزارش داده است که اپل در نهایت بسیار از ویژگی‌های هوش مصنوعی را به دستگاه‌های خود اضافه خواهد کرد.

ربات Gauss

ویژگی‌های ربات هوش مصنوعی Gauss

یکی از ویژگی‌های قابل توجه این ربات، پیاده‌سازی برخی از قطعات Gauss روی خود دستگاه موبایل است. در واقع برای انجام برخی از امکانات این ربات نیازی به اتصال به اینترنت نیست. شرکت سامسونگ اعلام کرده است که هوش مصنوعی مولد را در گوشی‌های سال آینده خود رونمایی خواهد کرد. پس انتظار می رود شاهد این ربات هوش مصنوعی در سری گلکسی S24 باشیم.

ربات Gauss از ریاضیدان مشهور کارل فردریش گاوس نامگذاری شده است. همچنین این ربات شاملکد، زبان و تصویر گاوس سامسونگ نیز می‌باشد.

برخی از امکانات ربات هوش مصنوعی Gauss

  • خلاصه کردن اسناد
  • نوشتن ایمیل و ترجمه آن
  • کمک در حوزه کدنویسی و یک دستیار برای برنامه‌نویس
  • تولید و ویرایش تصاویر

سخن پایانی

در حال حاضر سامسونگ از فناوری هوش مصنوعی Gauss در داخل شرکت و کارکنان خودش استفاده می‌کند و انتظار می‌رود در سال آینده این فناوری به دست کاربران نهایی نیز برسد.

پیش‌بینی می‌شود فناوری Gauss نقطه عطف برای فروش زیاد گلکسی  اس 24 محسوب شود؛ زیرا در آن حالت، این گوشی با پشتیبانی از عمکلردهای مختلف، بهره‌وری کاربر را افزایش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *