اخبار

خنک ترین کارت گرافیک AMD را بشناسید

پاورکالر از کارت گرافیک سفید رنگ خود به نام Radeon RX 7800 XT رونمایی کرد. می‌توان از این برد به عنوان خنک‌ترین کارت گرافیک موجود نیز یاد کرد.چندی پیش شرکت فناوری اطلاعات تایوانی پاورکالر مدل جدید کارت گرافیک خود یعنی Radeon RX 7800 XT را به بازار معرفی کرد. این کارت گرافیک رنگ سفید بسیار زیبایی دارد و حتی بُرد آن هم به رنگ سفید است.

بر اساس اعلام رسمی از سمت وب سایت پاورکالر، ابعاد کارت گرافیک Radeon RX 7800 XT Hellhound Spectral معادل 134 در 322 در 50 میلی‌متر است. فرکانس این قطعه در حالت پایه 2213 مگاهرتز و در حالت توربو 2520 مگاهرتز می‌باشد. همچنین این کارت گرافیک از مکانیزم سوئیچینگ بایوس دوگانه نیز بهره می‌برد.

کارت گرافیک AMD Radeon RX 7800 XT 16 گیگابایت حافظه و 60 واحد محاسباتی یا 3840 پردازنده جریانی دارد. حداکثر توان پردازشی این محصول 37 ترافلاپس است. از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این کارت گرافیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تجهیز این کارت گرافیک به 60 هسته‌ی RT Accelerator
  • 120 واحد شتاب‌دهنده هوش مصنوعی
  • 263 وات توان مصرفی
  • استفاده از حافظه GDDR6 با سرعت 19/5 گیگابایت بر ثانیه
  • رابط گذرگاهی 256 بیتی

پاورکالر هنوز قیمت این کارت گرافیک زیبا را به طور دقیق اعلام نکرده است. اما انتظار می‌رود به دلیل رده بالا بودن آن، قیمتی بالاتر از نسخه استاندارد داشته باشد. در حال حاضر، کارت گرافیکRadeon RX 7800   XT Hellhound Spectral یکی از بهترین گرافیک‌های سفید رنگ مبتنی بر معماری RDNA3 است. حتی بسیاری از کاربران این کارت گرافیک را با سری AREO گیگابایت مقایسه می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *