اخبار

شایعه ای که فقط در حد یک شایعه بود، خداحافظی با تاچ بار اپل

امروز ساعت 3 و نیم صبح به وقت ایران، شرکت اپل از مک بوک های جدید خود رونمایی کرد. علاوه بر این موضوع اپل رسماً خبر توقف تولید مک پرو 13 اینچ را نیز اعلام کرد. در نتیجه شایعه بازگشت تاچ بار به مک بوک های جدید اپل در حد همان شایعه باقی ماند.اپل سرانجام تصمیم نهایی خود را در مورد تاچ بار (نوار لمسی بالای کیبورد) گرفت و آن را به طور کامل حذف کرد. لازم به ذکر است مک بوک پرو 13 که در سال 2022 بروزرسانی شده بود، تنها مدلی از مک بوک ها بود که از این قابلیت پشتیبانی می‌کرد.

با رونمایی اپل از مک بوک های 14 و 16 اینچ در مراسم Scary fast این دو محصول جدید از قابلیت ناچ (بریدگی بالای نمایشگر) استفاده خواهند کرد.

اپل قبلا از پایه پردازنده M1 برای مک بوک های خود استفاده می‌کرد. اما امسال تصمیم به رونمایی مک بوک پرو 14 اینچ با پردازنده M3 گرفت. مک بوک های جدید اپل  از سه پردازنده سه نانومتری M3 و M3 Pro و M3 Max استفاده خواهد کرد.

براساس ادعای خود شرکت اپل، پردازنده M3 در نرم افزار Final Cut Pro تا 60 درصد عملکرد بهتری نسبت به M1 دارد. از آنجایی که اپل همیشه در چنین مراسم‌هایی یک سری بنچمارک انتخابی را به نمایش می‌گذارد، هنوز مشخص نیست که پردازنده M3 چقدر از M1 و M2 قوی تر است.

قیمت پایه مک پرو 14 اینچ به همراه هشت گیگابایت رم و پردازنده M3 از 1599 دلار شروع خواهد شد. اکنون با توجه به اینکه مک بوک پرو 13 اینچ دیگر بروزرسانی نخواهد شد، کاربران برای خرید مک بوک جدید اپل حداقل باید 300 دلار بیشتر پرداخت کنند. (قیمت لپ تاپ مک بوک 13 اینچ M2 از 1299 دلار شروع می‌شد.)

جالب است بدانید کانفیگ پایه ی مک بوک پرو 14 اینچ در رنگ مشکی عرضه نخواهد شد؛ دلیل آن هم رزرو این رنگ از سمت شرکت اپل برای مدل های M3 Pro و M3 Max است.

کلام آخر

عدم بروزرسانی مک بوک پرو 13 اینچ به معنای خداحافظی همیشگی طرفداران اپل با تاچ بار است. اپل برای بار اول در سال 2016 این قابلیت را به مک بوک های خود اضافه کرده بود. درست است که ویژگی تاچ بار روی مک بوک ها یک سری طرفداران پر و پا قرص داشت، اما همیشه در اقلیت بوده‌اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *