بلاگ

نکات مهم قبل از خرید وسیله جانبی برای کنسول

نکات مهم قبل از خرید وسیله جانبی برای کنسول، مهم‌ترین کار پس از خرید کنسول بازی، خرید لوازم جانبی آن است. این فرایند در عین جذابی خود، می‌‌تواند برای شما بسیار سخت و چالش‌برانگیز نیز باشد. همان‌طور که انتخاب یک کنسول مناسب اهمیت دارد، انتخاب وسایل جانبی مناسب نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در دنیای قطعات و لوازم بازی، بررسی و انتخاب یک کالا، نیازمند دقت بسیار زیادی است. به همین علت امروز قصد داریم تا به بررسی نکات کلیدی و مهمی بپردازیم که باید قبل از خرید هر وسیله جانبی برای کنسول خود به آنها توجه داشته باشید. پس اگر به دنبال خرید لوازم جانبی مناسب برای کنسول خود هستید ما را همراهی کنید.

اهمیت خرید لوازم جانبی مناسب برای کنسول

از دلایل اصلی اهمیت خرید لوازم جانبی مناسب، سازگاری و عملکرد درست این وسایل با کنسول است. هر کنسول بازی، ویژگی‌ها و استانداردهای خاص خود را دارد و هر وسیله جانبی که به آن متصل می‌شود باید با این استانداردها همخوانی داشته باشد. خرید لوازم جانبی ناسازگار نه‌تنها می‌تواند منجر به عدم کارکرد صحیح آن‌ها شود، بلکه ممکن است به کنسول شما آسیب برساند و هزینه‌های بیشتری را به شما تحمیل کند. همچنین خرید لوازم نامرغوب به بهانه قیمت کمتر، نتیجه‌ای جز پشیمانی در پی ندارد زیرا علاوه بر عملکرد ضعیفی که دارند، در کمترین زمان ممکن، دچار خرابی نیز می‌شوند.

نکات مهم برای خرید لوازم جانبی مختلف کنسول

نکات مهم قبل از خرید کنترلر

کنترلر جزو آن دسته از لوازمی است که خریدشان از بقیه کمی سخت‌تر و پیچیده‌تر است. زیرا در نگاه اول تمامی کنترلر‌ها شبیه به یکدیگرند و نمی‌توان با یک نگاه ساده آنها را از هم تشخیص داد. برای مثال وقتی شما به دنبال خرید کنترلر رسمی PS5 یعنی DualSence هستید، تمامی کنترلر‌هایی که مشاهده می‌‌کنید از نظر ظاهری شبیه به یکدیگر هستند. اما باید در نظر داشته باشید که بعضی از این کنترلر‌ها ممکن است های‌کپی و بعضی دیگر فیک باشند.

کنترلر‌های اصلی: کنترلرهای اصل از محصولات رسمی و اورجینال شرکت تولید کننده هستند و از بالاترین کیفیت برخوردار هستند. کنترلرهای اصل از مواد باکیفیت و دوام بالا ساخته شده‌اند. دکمه‌ها و آنالوگ‌های آنها به‌خوبی کار می‌کنند و در طول زمان خراب نمی‌شوند. این کنترلر‌ها در بسته‌بندی‌های اورجینال شرکت سازنده ارائه می‌شوند و دارای نماد‌ها و علائم شرکت اصلی هستند.

کنترلر‌های های‌کپی: این کنترلر‌ها نمونه‌های ضعیف‌تری از کنترلر‌های اصل هستند و تنها در برخی از ویژگی‌ها نسبت به نسخه اصلی ضعف دارند. کنترلرهای های‌کپی از موادی، باکیفیت متوسط ساخته می‌شوند و برای استفاده‌های کوتاه‌مدت مناسب هستند. دکمه‌ها و آنالوگ‌های آنها هم تا حد متوسط می‌تواند در برابر آسیب‌ها، مقاوم باشد. تنها ویژگی برتر این کنترلر‌ها نسبت به کنترلر‌های اصل، قیمت کمتر آنها است که می‌تواند برای افرادی که به دنبال صرف هزینه‌های کمتر هستند مناسب باشد.

کنترلر‌های فیک: کنترلرهای فیک نمونه‌هایی از کنترلرهای تقلبی هستند که کیفیت بسیار پایینی دارند و معمولاً به‌سرعت خراب می‌شوند. بسته‌بندی این کنترلرها به‌طورکلی بی‌کیفیت و نامناسب می‌باشد و فاقد علائم و نشانه‌های شرکت سازنده است. اما در نظر داشته باشید که برخی از کلاهبرداران، با عوض‌کردن یا دست‌کاری بسته‌بندی‌ها، این کنترلر‌ها را به‌جای کنترلر‌های اصل می‌فروشند. به طور کلی این کنترلرها با قیمتی بسیار پایین‌تر از کنترلرهای اصل و حتی های‌کپی به فروش می‌رسند.

تشخیص کنترلر‌‌های تقلبی از کنترلر‌های اصل ممکن است کمی سخت باشد. به همین علت به شما پیشنهاد می‌کنیم که از طریق این لینک، به بررسی کامل نکات مهم در تشخیص کنترلر‌ها بپردازید. با استفاده از این نکات می‌توانید به‌راحتی کنترلر‌های اورجینال و تقلبی را از یکدیگر تشخیص دهید و خرید مناسبی داشته باشید.

نکات کلی خرید کنترلر:

  • سازگاری با کنسول
  • طراحی و سازگاری با دست
  • توجه به اصل یا فیک بودن آن
  • محدوده قیمت
  • گارانتی و خدمات پس از فروش

نکات مهم قبل از خرید هدست گیمینگ

برخلاف کنترلر‌ها، شما در خرید هدست با چالش‌ها و سختی‌های زیادی برای بررسی اصالت کالا روبرو نیستید و تنها باید محصول موردنظر خود را از نظر فاکتور‌های کیفی سنجش کنید. این بررسی، بستگی به میزان هزینه‌ای دارد که می‌خواهید برای خرید یک هدست گیمینگ مناسب صرف کنید. کیفیت صدا یکی از مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب هدست گیمینگ است. تفاوت اصلی هدست‌های گیمینگ با دیگر لوازم صوتی، قدرت بالای آنها در ارائه صدای مناسب و مطلوب است. به همین علت وقتی قصد خرید یک هدست گیمینگ مناسب را دارید، پیش از هر چیزی کیفیت صدای آن را بررسی کنید.

شما می‌توانید با مطالعه مقاله “در خرید هدست گیمینگ به چه نکاتی باید توجه کنیم؟“، با نکات بیشتری که هنگام خرید هدست گیمینگ باید به آنها توجه کنید، آشنا شوید.

وجود میکروفون مناسب، در هدست‌های گیمینگ از ویژگی‌های ضروری است. شما در بازی‌های آنلاین نیاز دارید که با دوستان و هم‌تیمی‌های خود ارتباط کلامی برقرار کنید. به همین علت هرگونه ضعف در میکروفون شما می‌تواند کیفیت این ارتباط را پایین بیاورد و مشکلاتی همچون قطعی صدا و نویز را به همراه داشته باشد. هدست گیمینگ باید دارای کیفیت ساخت بالا و مواد مقاوم باشد تا در طول زمان و استفاده مکرر دوام بیاورد. اگر هدست شما ضعیف و بی‌کیفیت باشد، در صورت هرگونه ضربه جزئی، دچار آسیب‌های عمیق می‌شود. قبل از خرید هدست از دوام و مقاومت آن اطمینان حاصل کنید تا مطمئن شوید که در برابر ضربه‌های احتمالی مقاوم است.

نکات مهم قبل از خرید پایه‌های نگهدارنده

پایه‌های نگهدارنده کنسول بازی می‌توانند به سازماندهی بهتر فضای بازی شما کمک کنند و از کنسول در برابر آسیب‌های احتمالی محافظت کنند. همچنین با توجه به ویژگی‌هایی همچون وجود فن‌های خنک‌کننده، علاوه نگهداری اصولی کنسول شما، باعث افزایش کارایی و عملکرد درست آن نیز می‌شوند.

 

مطمئن شوید که پایه نگهدارنده‌ای که انتخاب می‌کنید با مدل و نوع کنسول شما سازگار است. پایه‌های نگهدارنده، مخصوص هر کنسول طراحی می‌شوند و باید ابعاد و طراحی آن‌ها با کنسول شما همخوانی داشته باشد. برای مثال شما وقتی قصد دارید برای کنسول Xbox خود یک‌پایه نگهدارنده تهیه کنید، باید به مدل ایکس‌باکس خود توجه داشته باشید و یک‌پایه مناسب با آن خریداری کنید.

پایه نگهدارنده باید طراحی مناسبی داشته باشد که به‌خوبی کنسول شما را نگه دارد و از لغزش یا افتادن آن جلوگیری کند. همچنین برخی از این پایه‌های دارای قسمت‌های اضافی برای نگه‌داشتن کنترلر‌ها و بازی‌های شما هستند که می‌توانند بسیار کاربردی باشند. طراحی و قرار‌گیری پورت‌های پایه نگهدارنده نیز باید به صورتی باشد که تمامی آنها در دسترس شما قرار گیرند.

نکات مهم قبل از خرید هارد‌های جانبی

هارد‌های داخلی و خارجی از جمله لوازمی هستند که می‌توانند باعث ارتقا فضای ذخیره‌سازی شما شوند. فضای محدود کنسول‌های بازی از جمله مشکلات آنها به شمار می‌روند. زیرا به شما امکان نمی‌دهند تا هر مقدار بازی که می‌‌خواهید بر روی کنسول خود نصب کنید و از همه بازی‌های موردعلاقه خود استفاده کنید. در اینجا هارد‌های جانبی به‌صورت مطلوبی به کمک شما می‌آیند.

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، میزان ظرفیت ذخیره‌سازی، هارد جانبی است. هاردهای جانبی با ظرفیت‌های مختلفی در بازار موجود هستند. قبل از خرید هارد برای خود مشخص کنید که به چه مقدار فضا نیاز دارید و سپس با توجه به آن مقدار، هارد مناسبی را برای خود تهیه کنید. سرعت انتقال داده‌ها یکی از عوامل کلیدی در انتخاب هارد جانبی است. هاردهای پرسرعت، می‌‌توانند فایل‌ها را سریع‌تر کپی کنند و بازی‌ها را با سرعت بیشتری بارگذاری کنند. اگر هارد انتخابی شما از سرعت خوبی برخوردار نباشد، سرعت بارگذاری بازی‌های شما کند می‌شود و باعث نارضایتی شما می‌گردد.

مطمئن شوید که هارد جانبی شما با دستگاه‌هایی که قصد استفاده از آن را دارید، سازگار است. برخی از هاردها ممکن است فقط با کامپیوترهای ویندوز یا مک سازگار باشند، درحالی‌که برخی دیگر با کنسول‌های بازی مانند PlayStation، Xbox و Nintendo Switch نیز سازگار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *