بلاگ

چگونه کنترلر فیک و اورجینال را تشخیص دهیم؟

چگونه کنترلر فیک و اورجینال را تشخیص دهیم؟، همه‌روزه شاهد پیشرفت و انقلاب در صنعت بازی‌ها هستیم؛ اما در کنار این پیشرفت‌ها، شاهد افزایش نمونه‌های جعلی و کپی شده لوازم مختلف کنسول و بازی نیز بوده‌ایم. در میان این‌همه نمونه فیک، کنترلرها و دستگاه‌های بازی از جمله رایج‌ترین محصولاتی هستند که مورد تقلب و دست‌کاری قرار می‌گیرند. این مسئله با ایجاد مشکلاتی مانند عملکرد نامطلوب، عمر کم محصول و احتمال ایجاد خطرات امنیتی، می‌تواند پیامد‌های ناخوشایندی را برای خریدان به همراه داشته باشد. بنابراین، در اینجا قصد داریم تعدادی نکات کاربردی به شما آموزش دهیم تا هنگام خرید کنترلر موردنظر خود، از اصل بودن آن مطمئن شوید. پس تا انتها همراه ما باشید.

تفاوت‌های کنترلر فیک و اورجینال

شناخت و تشخیص کنترلر فیک و اورجینال بسیار اهمیت دارد. آگاهی از تفاوت‌های میان دو کنترلر اورجینال و فیک، به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا تصمیم‌گیری هوشمندانه‌تری در هنگام خرید انجام دهند. شناخت این تفاوت کار چنان سختی نیست و شما هم می‌توانید با مطالعه این مطالب با تمامی آنها آشنا شوید.

مقایسه پیچ‌ها

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تشخیص کنترلر فیک، بررسی پیچ‌های آن است. پیچ‌های موجود در کنترلر‌های اصلی بلند‌تر و مقاوم‌تر از نمونه‌های فیک و های‌کپی می‌باشند. برای مثال در کنترلرهای اورجینال PS4 از پیچ PH00 استفاده شده که پیچ‌هایی بلند و استاندارد هستند. اما در نسخه‌های فیک همین کنترلر از پیچ‌های کوتاهی مانند PH1 استفاده می‌شود.

اگر کنترلر اورجینال دارید و قصد دارید یک کنترلر دیگر کنار آن تهیه کنید، پس از تهیه کنترلر دیگر سعی کنید پیچ‌های دو کنترلر را با یکدیگر مقایسه کنید. البته در نظر داشته باشید که بررسی پیچ‌ها، تنها یک راه اولیه و ساده است که متقلبان با دانستن آن قادر به گول‌زدن شما هستند. بنابراین تنها به همین یک فاکتور بسنده نکنید.

کنترلر‌های فیک و های‌کپی سبک‌تر هستند!

کنترلرهای فیک و های‌کپی اغلب به دلیل استفاده از مواد ارزان‌تر و فناوری‌های کم‌کیفیت، سبک‌تر از نمونه‌های اصلی هستند. این کنترلرها ممکن است با داشتن وزن سبک‌تر و ساختاری ضعیف‌تر، در نگاه اول برای دست شما مناسب‌تر باشند، اما به دلیل کیفیت پایین قطعات و استفاده از مواد نامرغوب، عمر کمتری دارند.

بنابراین، در هنگام خرید یک کنترلر جدید، وزن آن را با کنترلر اصلی خود مقایسه کنید و تفاوت‌های آن را بسنجید. اگر متوجه تغییر وزن نسبتاً مشخصی میان آنها شدید، بلافاصله از خرید آن کنترلر صرف‌نظر کنید. همچنین اگر کنترلر اورجینال در دسترس ندارید، ابتدا از طریق جستجو در گوگل، وزن دقیق کنترلر اورجینال موردنظر خود را پیدا کنید و سپس با کالای موردنظر مقایسه کنید.

جنس و صدای دکمه‌ها

کنترلرهای فیک به دلیل اینکه از جنس‌های ارزان‌تری ساخته می‌شوند، بدیهی است که از کیفیت خوبی برخوردار نیستند. بنابراین، دکمه‌های آن‌ها نیز از موادی باکیفیت پایین‌تر ساخته شده و تفاوت زیادی با نسخه اورجینال خود دارند. به‌عنوان‌مثال، ممکن است دکمه‌ها از پلاستیک نرم یا خشکی ساخته شده باشند که زمان لمس حس ناخوشایندی را به شما می‌دهند. پس همیشه نگاه ویژه‌ای به جنس و حالت دکمه‌ها داشته باشید.

همچنین بررسی صدای دکمه‌ها نیز از راه‌های جالب و کاربردی تشخیص کنترلر فیک و اورجینال است. صدای ضرب دکمه‌ها در این کنترلر‌ها فرق بسیاری با هم دارند. در این مورد حتماً به دکمه‌های آنالوگ (R3,L3) نگاه ویژه‌ای داشته باشید زیرا این دکمه‌ها در کنترلر‌های اورجینال صدای بسیار نرم‌تر و بهتری نسبت به کنترلر‌های فیک دارند.

امیدواریم که اطلاعات ارائه شده به شما در مورد تشخیص کنترلرهای اصلی و فیک مفید بوده باشد و در ادامه به شما کمک کند تا انتخاب هوشمندانه‌تری در خرید کنترلر موردنظر خود داشته باشید. همچنین اگر به دنبال یک سایت امن و مطمئن برای خرید کنترلر اصل هستید، پیشنهاد می‌کنیم که سایت هامابای را بررسی کنید. از اینکه تمامی مطالب را مطالعه کردید متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *