بلاگ

نحوه اشتراک گذاری بازی‌ها و استفاده از GameShare در ایکس باکس

نحوه اشتراک گذاری بازی‌ها و استفاده از GameShare در ایکس باکس، یکی از جذابیت‌های دنیای بازی‌های ویدئویی، اشتراک‌گذاری بازی‌های مختلف با دوستان خود است. درگذشته و در کنسول‌های نسل قدیم، برای اشتراک‌گذاری بازی مجبور بودیم که دیسک‌ها و سی‌دی‌های بازی‌ را برای مدتی به دوستانمان قرض دهیم. اما امروزه با پیشرفت فناوری و ورود کنسول‌های نسل جدید، شاهد امکانات متنوعی برای انجام این کار در کنسول‌های مختلف هستیم.

ما در این مطلب قصد داریم به بررسی یکی از راه‌های محبوب و مؤثر برای اشتراک‌گذاری بازی‌ها در کنسول ایکس باکس بپردازیم. اگر شما هم علاقه دارید که بازی‌های خود را با دیگر دوستان خود به اشتراک بگذارید، تا انتها همراه ما باشید.

GameShare چیست و چه قابلیتی دارد؟

GameShare به کاربران ایکس باکس اجازه می‌دهد با دوستان و خانواده‌شان بازی‌های دیجیتالی را به اشتراک بگذارند. این به این معناست که می‌توانید تنها با خرید یک نسخه دیجیتال از بازی‌های مختلف، آن را با یک کنسول دیگر نیز سهیم شوید. بهترین راه برای استفاده از یک بازی در دو کنسول، استفاده از قابلیت GameShare است.

با استفاده از GameShare، کاربران صرفه‌جویی قابل‌توجهی در هزینه‌های خود انجام می‌دهند، زیرا دیگر نیازی به خرید نسخه‌های تکراری یک بازی برای فرد دیگر نیست. این موضوع بیشتر برای خانواده‌هایی که از دو کنسول بهره‌مند هستند مناسب است؛ زیرا دیگر لازم نیست برای داشتن بازی موردنظر خود، دو بار اقدام به خرید کنند.

نحوه استفاده از GameShare

به لطف این سیستم جذاب، می‌‎توانید تمامی بازی‌های موردنظر خود را که درون کتابخانه (Library) بازی‌های خود قرار دارد با یک کنسول ایکس باکس دیگر به اشتراک بگذارید. برای استفاده از GameShare کافی است مراحل زیر را طی کنید.

مرحله اول: وارد کردن حساب کاربری دوم به کنسول

  1. اکانت خود را در کنسول وارد کنید (Sign In).
  2. دکمه ایکس‌باکس موجود روی کنترلر را فشار دهید.
  3. روی گزینه Add New کلیک کنید.
  4. اطلاعات حساب دوم را وارد کنید.
  5. توجه داشته باشید که بعد از وارد کردن اکانت دوم، نام کاربری و پروفایل اکانت دوم برای شما قابل‌ مشاهده باشد.

مرحله دوم: تنظیم حساب کاربری اصلی برای استفاده از بازی‌های آن

با انجام مراحل بالا در یک کنسول از دو حساب کاربری بهره‌مند می‌شوید. حال باید آن حسابی را که قصد دارید بازی‌های آن را به اشتراک بگذارید، به‌عنوان حساب اصلی یا Home Xbox انتخاب کنید. این کار بسیار ساده است و کافی است مراحل زیر را طی کنید.

  1. نشانگر را بر روی حسابی که قصد دارید آن را به‌عنوان حساب اصلی انتخاب کنید، قرار دهید.
  2. دکمه Xbox را فشار دهید تا تنظیمات باز شود.
  3. به قسمت Personalization بروید.
  4. گزینه My Home Xbox را انتخاب کنید.
  5. در ادامه گزینه Make This My Home Xbox را انتخاب کنید.

حال شما می‌توانید به بخش library حساب کاربردی جدید بروید و از بازی‌هایی که در این حساب کاربری وجود دارد استفاده کنید و از بازی کردن آنها لذت ببرید.

نکته‌های مهم در استفاده از GameShare:

برای اشتراک‌گذاری بازی‌های یک حساب کاربری، باید از اشتراک گیم‌پس در آن بهره‌مند باشید. بدون برخورداری از اشتراک گیم‌پس امکان اشتراک بازی‌ها وجود ندارد.

هنگامی که قصد دارید بازی‌های خود را با فردی به اشتراک بگذارید در نظر داشته باشید که آن فرد برای شما قابل‌اعتماد باشد، زیرا شما در حال انتقال اطلاعات حساب کاربری خود به یک کنسول دیگر هستید و آن فرد به اطلاعات حساب شما دسترسی دارد.

سیستم GameShare تنها برای دو کنسول امکان‌پذیر است و شما نمی‌توانید با بیش از یک نفر بازی‌های خود را سهیم شوید.

مایکروسافت تنها 5 بار در سال اجازه می‌دهد تا بازی‌های خود را به اشتراک بگذارید. پس در نظر داشته باشید که همیشه بعد از خرید یک بازی جدید، سریعا آن را به کنسول دیگر وارد نکنید، زیرا به این صورت تنها 4 فرصت دیگر برای اشتراک‌گذاری برای شما باقی‌ می‌ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *