بلاگ

چگونه نشانه‌گیری خود را در PS5 تقویت کنیم؟

چگونه نشانه‌گیری خود را در PS5 تقویت کنیم؟، امروزه بازی‌های رقابتی و آنلاین جزء محبوب‌ترین و پر بازیکن‌ترین بازی‌ها به‌حساب می‌آیند. در این بازی‌ها اولین ویژگی‌ که شما را از دیگر بازیکنان متمایز می‌سازد قدرت نشانه گیری و شلیک دقیق شماست. نشانه ‌گیری در بازی‌های ویدئویی، نه تنها یک کار فنی است، بلکه یه هنر به حساب می‌آید که نیازمند تمرین و تمرکز است. نشانه گیری تنها مخصوص بازیکنان کامپیوتر نیست و بازیکنان کنسول‌هایی نظیر PS5 نیز با حساسیت و اهمیت این موضوع آشناییت کامل دارند. برای همین امروز قصد داریم تا روش‌هایی را به شما آموزش دهیم که با استفاده از آنها می‌توانید قدرت نشانه گیری خود را تا حد مطلوبی ارتقا دهید.

راه‌های مختلف تقویت نشانه گیری در PS5

میزان حساسیت کنترلر را در بازی‌های مختلف بالا ببرید

آیا شما هم احساس می‌کنید که سرعت حرکت اسلحه‌تان در بازی‌ها کم است و نیازمند سرعت بیشتری هنگام حرکت آنالوگ‌های خود هستید؟ دلیل سرعت پایین حرکت آنالوگ شما، میزان حساسیت یا به‌اصطلاح sensitivity کنترلر شماست. برای برخورداری از سرعت و حساسیت بیشتر، نیاز دارید که در تنظیمات بازی‌های مختلف، میزان sensitivity کنترلر خود را افزایش دهید.

 

هنگامی که یک بازی آنلاین جدید را تجربه می‌کنید پیش از هر چیز، به تنظیمات بازی خود رجوع کنید. بسیاری از بازی‌ها امکاناتی مانند حساسیت کنترلرها و سرعت حرکت را در بخش تنظیمات ارائه می‌دهند که شما می‌توانید از آن‌ها برای تنظیم عملکرد کنترلر خود استفاده کنید. این تنظیمات شامل مواردی مانند حساسیت افقی و حساسیت عمودی می‌شود که شما را قادر می‌سازد تا حرکت‌های کنترلر خود را بادقت بیشتری تنظیم کنید. این تنظیمات معمولاً در قسمت Controllers Settings بازی‌ها قرار دارند و شما می‌توانید در آنجا، این تنظیمات را پیدا کنید.

نشانه گیری خود را در بخش تمرینی بازی‌ها تقویت کنید

بخش تمرینی بهترین مکانی است که بازی در اختیار شما قرار می‌دهد تا مهارت‌های نشانه ‌گیری خود را بهبود بخشیده و در بخش چند‌نفره به عملکرد بهتری دست پیدا کنید. قبل از هر چیز، به تنظیمات بخش تمرینی توجه کنید. بسیاری از بازی‌ها امکاناتی را ارائه می‌دهند که به شما اجازه می‌دهند محیط تمرینی را به‌دلخواه خودتنظیم کنید. از این امکانات برای ساخت یک محیط مناسب و شخصی‌سازی شده استفاده کنید.

شناسایی نقاط ضعف خود، اولین گام به‌سوی تقویت مهارت نشانه ‌گیری است. بازی‌های تمرینی می‌توانند به شما کمک کنند تا نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و روش‌هایی برای بهبود آن‌ها پیدا کنید. با شناسایی نقاط قوت و ضعف خود در بخش‌های تمرینی، می‌توانید عملکرد بهتری در هنگام رویارویی با دشمن واقعی داشته باشید.

استفاده از Aim Assist

ایم اسیست یا Aim Assist یک ویژگی معمول در بسیاری از بازی‌های کنسول است که به بازیکنان کمک می‌کند تا بهتر نشانه بگیرند و دشمنان خود را بادقت بیشتری مورد هدف قرار دهند. این ویژگی معمولاً در بازی‌های اول‌شخص و تیراندازی وجود دارد، اما ممکن است در بازی‌های دیگر نیز به کار رود.

Aim Assist به‌صورت اتوماتیک فعال می‌شود و زمانی که شما نشانه خود را به سمت یک دشمن یا هدف مشخصی حرکت می‌دهید، سیستم بازی به‌صورت خودکار، برای لحظاتی روی هدف شما قفل کرده و نشانه‌گیری شما را به هدف موردنظر نزدیکتر می‌کند. این ویژگی تنها برای کاربران کنسول وجود دارد و بازیکنانی که از موس و کیبورد استفاده می‌کنند، نمی‌توانند از این آپشن بهره‌مند شوند.

اما Aim Assist در همیشه خوب نیست! ممکن است در بعضی از بازی‌ها و در شرایط خاصی، این قابلیت سرعت شما را در تیراندازی کاهش دهد و در نتیجه نتوانید با بازیکنان حرفه‌ای به خوبی رقابت کنید. بنابراین، برخی از بازیکنان ترجیح می‌دهند که ایم اسیست را خاموش کنند یا مقداری میزان آن را پایین‌تر قرار دهند تا از یک تجربه دقیق‌تر و چالش‌برانگیز‌تر بهره‌مند شوند.

استفاده از موس به جای کنترلر

بسیاری از بازیکنان حرفه‌ای نمی‌توانند ارتباط خوبی با کنترلر‌‌ کنسول‌های بازی داشته باشند. برای همین شاهد کاهش دقت نشانه گیری خود در بازی‌های آنلاین هستند. بهترین راهکار برای این بازیکنان، استفاده از موس گیمینگ به‌جای کنترلر است. موس‌های گیمینگ با توجه به ویژگی‌های برتر خود، می‌توانند دقت و سرعت بسیار بهتری را برای شما به همراه داشته باشند.

حتی علاوه بر افرادی که علاقه‌ای به کنترلر‌ها ندارند، به بازیکنان دیگر نیز پیشنهاد می‌شود تا برای بازی‌های آنلاین و رقابتی از موس‌ گیمینگ به جای کنترلر خود استفاده کنند. زیرا کنترلر‌های مختلفی مانند DualSence، هر چقدر هم که پرقدرت و مناسب باشند، باز هم نمی‌توانند مانند یک موس گیمینگ عمل کنند.

این کار در ابتدا برای این افراد سخت خواهد بود، زیرا استفاده از موس به‌جای کنترلر نیازمند تمرین مداوم است. اما با تمرین مکرر، می‌توانند با حرکات دقیق‌تر و سریع‌تر موس خود آشنا شوند و نشانه‌ گیری خود را بهبود ببخشند و عملکرد بسیار بهتری را در بازی‌های مختلف تجربه کنند.

اما نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، عدم وجود Aim Assist در هنگام استفاده از موس است. پیش‌تر شما را با Aim Assist و کمک بسیار آن به نشانه گیری آشنا کردیم. اما باید در نظر داشته باشید که Aim Assist، تنها بر روی کنترلر قابل‌استفاده است و شما هنگام استفاده از موس، دیگر از این قابلیت برخوردار نیستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *