بلاگ

گلکسی واچ 7 سامسونگ چه قابلیت‌ها و امکاناتی خواهد داشت؟

گلکسی واچ 7 سامسونگ چه قابلیت‌ها و امکاناتی خواهد داشت؟، پس از گذشت تقریباً یک سال از عرضه ساعت هوشمند گلکسی واچ 6 سامسونگ به بازار و استقبال چشمگیر مخاطبان از این ساعت، شایعات و اخبار در مورد ساعت هوشمند جدید سامسونگ یعنی گلکسی واچ 7 رو به افزایش است. در این مطلب قصد داریم به بررسی قابلیت‌ها و امکاناتی که قرار است در این ساعت هوشمند گنجانده شود با شما صحبت کنیم. پس اگر شما نیز قصد خرید گلکسی واچ دارید و به دنبال آگاهی از امکانات این ساعت هوشمند هستید با ما همراه باشید.

همانطور که در بالا اشاره شد، تقریباً یک سال پیش بود که سامسونگ از ساعت هوشمند جدید خود یعنی گلکسی واچ 6 رونمایی کرد. اگر بخواهیم به سابقه این شرکت نگاهی بیندازیم، می‌بینیم که سامسونگ معمولا در نسخه‌های جدید گلکسی واچ خود، تغییرات خاصی را ایجاد نمی‌کند، اما در مورد گلکسی واچ 7 گویا اینگونه نیست و احتمالا با تغییرات اساسی روبه‌رو خواهیم بود. البته این موضوعی است که در شایعات مطرح شده و فعلا اطلاعات دقیقی در این زمینه در دسترس نیست.

اما با این حال، حتی اگر این شرکت به شایعات توجهی نداشته باشد و همانند گذشته، محصول جدید خود را روانه بازار کند، باز هم ساعت‌های سامسونگ یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند برای کاربران اندرویدی خواهد بود. همانطور که از گلکسی واچ 6 استقبال شد، احتمال می‌رود که از هفتمین نسخه گلکسی واچ نیز استقبال چشم‌گیری شود، زیرا این گجت دوست‌داشتنی نیز همانند نسخه قبلی خود جذاب و کاربردی خواهد بود.

شایعات سامسونگ گلکسی واچ ۷

در این بخش تنها به بررسی شایعاتی که در فضای مجازی منتشر شده است می‌پردازیم، زیرا تا به الان که این مطلب را منتشر می‌کنیم هیچ کدام از شایعات توسط شرکت سامسونگ تأیید یا رد نشده است. پس هر ویژگی و سخت‌افزاری که در این بخش به آن اشاره می‌کنیم فعلا در حد یک شایعه و حدس و گمان است.

یکی از مهم‌ترین و در عین حال جذاب‌ترین شایعاتی که توسط دو افشاگر مختلف بیان شده، موضوع چیپست جدید گلکسی واچ 7 است. در ماه ژانویه بود که Roland Quandt از WinFuture در توئیتر خود به این موضوع اشاره کرد که ساعت جدید سامسونگ مبتنی بر Exynos W940 جدید خواهد بود. او در ادامه این توییت اضافه می‌کند که این اسم عنوان بازاری این تراشه است و نام داخلی این پردازنده در شرکت سامسونگ، Exynos 5535 است.

یکی دیگر از افشاگران، یعنی TheGalox@، در ماه مارس توییتی در مورد استفاده از پردازنده Exynos W940 در گلکسی واچ 7 منتشر کرده است. او حتی در مورد کارایی این پردازنده نیز چنین عنوان کرده بود که این پردازنده احتمالاً 50 درصد کارآمدتر و 30 درصد سریع‌تر از مدل قبلی خود خواهد بود. همانطور که می‌دانید ساعت فعلی گلکسی، یعنی گلکسی واچ 6 از پردازنده Exynos W930 بهره گرفته است و این پردازنده تنها برای یک نسل از ابزارهای پوشیدنی موجود بوده است. پردازنده ساعت‌های هوشمند مانند گوشی هوشمند روند ارتقای سریعی ندارند و معمولا از یک نسخه پردازنده در چند سری از گجت‌های پوشیدنی استفاده می‌شود، اما براساس افشای این دو افشاگر معروف، گویا قرار است در گلکسی واچ 7 این روند نقض شود.

هرچه عملکرد پردازنده سریع‌تر، روان‌تر و با بازدهی بالاتر باشد، طبیعتا مصرف باتری آن نیز بیشتر خواهد بود، در نتیجه باید عمر باتری و ظرفیت باتری نیز گنجایش و ظرفیت تأمین این سطح بالاتر کارایی را داشته باشد. در حال حاضر در گلکسی واچ 6 از باتری استفاده شده است که متناسب با نحوه استفاده از آن، حداکثر می‌تواند تا 30 ساعت پاسخگوی نیازهای کاربر باشد. جالب است بدانید که این ساعت، از نظر عمر باتری عملکرد بهتری را نسبت به اپل واچ از خود نشان داده است اما با این اوصاف نیز، شما برای مصرف روزانه باید هر روز آن را شارژ کنید که این موضوع چندان ایده آل نیست.

در مقابل، ساعت‌هایی نیز در بازار وجود دارد که عمر باتری آنها بیشتر از گلکسی واچ 6 است. به عنوان مثال، شما با شارژ ساعت Garmin epix Pro Gen 2، می‌توانید حدود یک هفته از آن استفاده کنید. علاوه بر شرکت Garmin، شرکت‌های Polar و Suunto نیز ساعت‌های هوشمند تناسب اندامی را به بازار عرضه کرده‌اند که عمر باتری بالایی دارند. شما می‌توانید با مراجعه با بخش ساعت هوشمند فروشگاه هامابای، از بین ساعت‌های موجود متناسب با نیاز و سلیقه خود ساعت مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر در فرآیند انتخاب و خرید ساعت نیز سوالی داشتید، می‌توانید از قسمت پشتیبانی، با همکاران ما در ارتباط باشید.

براساس گزارشی که توسط یکی از رسانه‌های کره جنوبی منتشر شده، احتمالا سامسونگ قصد دارد در ساعت هوشمند گلکسی واچ 7 خود، برای اولین از یک مانیتور غیرتهاجمی قند خود استفاده کند. براساس اطلاعات و نقشه راهی که این شرکت منتشر کرده، این شرکت سرمایه‌گذاری‌های زیادی در زمینه ویژگی‌های سلامت پوشیدنی خود مانند نظارت بر قند خود کرده است، اما هنوز اطلاعاتی در مورد گلکسی واچ 7 توسط این شرکت منتشر نشده است که این قابلیت را در این ساعت هوشمند تأیید کند. استفاده از هوش مصنوعی، یکی دیگر از انتظاراتی است که مخاطبان و علاقه‌مندان به ساعت‌های هوشمند سامسونگ انتظار دارند در گلکسی واچ 7 آن را مشاهده کنند؛ چرا که سامسونگ در رویداد Galaxy Unpacked ماه ژانویه، به این موضوع اشاره کرده است که ابزار Samsung Health در اواخر امسال به‌روزرسانی‌هایی را دریافت خواهد کرد که به هوش مصنوعی متکی خواهد بود.

اما اگر از نظر طراحی نیز بخواهیم به بررسی شایعات موجود در مورد گلکسی واچ 7 بپردازیم، باید به این موضوع اشاره کنیم که احتمالاً سه نسخه از این گجت پوشیدنی به بازار عرضه خواهد شد. هنوز اطلاعات دقیقی در مورد نام این سه محصول منتشر نشده اما براساس شایعات و گمانه‌زنی‌ها، احتملا نام این سه نسخه به صورت گلکسی واچ 7، گلکسی واچ 7 کلاسیک و گلکسی واچ 7 اولترا پرمیوم خواهد بود. براساس گزارش رسانه کره جنوبی (Wearable)، ساسمونگ اخیراً در گزارشی که مربوط به درآمد سه ماهه اول سال 2024 منتشر کرده، به این مطلب اشاره کرده است که بر روی ساعت‌های هوشمند جدید در حال فعالیت است و به طور ویژه اعلام کرده است که “در تلاش برای پاسخگویی به تقاضا برای ارتقا از طریق راه اندازی مدل‌های جدید پریمیوم” است.

به نکته باید اشاره کنیم که سامسونگ فعلا در مورد عرضه سه محصول فوق مطلبی را منتشر نکرده است، اما بعید به نظر می‌رسد که این شرکت تنها یک نسخه پریمیوم را بخواهد به بازار عرضه کند. براساس شنیده‌ها و شایعاتی که در این زمینه مطرح شده است و آنچه که در مورد بازار می‌دانیم، به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد با ارائه یک مدل قدرتمند و جذاب، چه از نظر طراحی و چه از نظر سخت‌افزار، با اپل واچ اولترا وارد رقابت شود.

در مورد شکل ظاهری این سه مدل نیز شایعاتی مطرح شده است. یکی از شایعاتی که در این زمینه مطرح شده به این موضوع اشاره دارد که احتمالا یکی از سه نسخه فوق، به جای صفحه نمایش گرد کلاسیک، دارای صفحه نمایش مربعی شکل خواهد بود. اگرچه این تغییر شکل در خانواده گلکسی یک نوآوری به حساب می‌آید، اما شرکت سامسونگ در گذشته نیز محصولاتی مانند Galaxy Gear، Gear 2، Gear Live و Gear S را با صفحه نمایش مربعی به بازار عرضه کرده بود.

در این قسمت می‌خواهیم به بررسی امکانات و قابلیت‌های ساعت هوشمند گلکسی واچ 7 بپردازیم. همانند نسل‌های گذشته، در این نسل نیز انتظار داریم تمام نسخه‌های گلکسی واچ 7 مجهز به اتصال بوتوث و وای-فای با گزینه‌های LTE باید. علاوه بر این، دسترسی به Samsung Pay و عملکردهای معمولی متمرکز بر سلامت و خواب امکانات دیگری هستند که انتظار داریم در این نسل از گلکسی واچ وجود داشته باشند. اما یک اتفاق جدید نیز به احتمال زیاد رخ خواهد داد و آن رونمایی و عرضه گلکسی رینگ است. به احتمال زیاد شرکت سامسونگ گلکسی رینگ خود را با گلکسی واچ 7 به بازار عرضه خواهد کرد. این فرایند می‌تواند منجر به یک پروفایل سلامت و تناسب اندام جامع و کاربردی برای کسانی شود که از هر دو گجت استفاده می‌کنند.

زمان عرضه سامسونگ گلکسی واچ ۷ چه تاریخی است؟

اگر بخواهیم براساس سابقه سامسونگ به این موضوع بپردازیم، سامسونگ هرساله گلکسی واچ جدید خود را در ماه آگوست به بازار عرضه می‌کند. پس در نتیجه می‌توانیم در ماه آگوست سال آینده منتظر عرضه این محصول به بازار باشیم. اما برای کسب اطلاعات دقیق‌تر، بهتر است تا رویداد Samsung Unpacked که قرار است در ماه جولای برگزار شود منتظر بمانیم تا اطلاعات دقیق‌تری را در مورد زمان عرضه و امکانات و قابلیت‌های این گجت پوشیدنی کسب کنیم.

گلکسی واچ 7 یا 6، کدام را بخریم؟

همانطور که در ابتدای این مطلب بیان شد، سامسونگ در به روزرسانی‌ها و ارتقاهای گلکسی واچ خود، تغییرات خاصی را ایجاد نمی‌کند و به صورت جزئی شاهد تغییراتی در آنها هستیم؛ در نتیجه خرید نسخه حال حاضر این گجت، یعنی گلکسی واچ 6 گزینه مناسبی خواهد بود. اما براساس شنیده‌ها و شایعات منتشر شده در مورد گلکسی واچ 7، احتمالا این ساعت با تغییرات اساسی نسبت به نسخه قبلی خود روانه بازار خواهد شد. به عنوان مثال، اگر تنها شایعه مرتبط با باتری گلکسی واچ 7 صحت داشته باشد و ظرفیت و عمر آن افزایش یافته باشد، دلیل بسیار خوبی برای خرید گلکسی واچ 7 به حساب می‌آید.

در انتها به این نکته نیز باید اشاره کنیم که زمانیکه یک نسخه جدید وارد بازار می‌شود، نسخه قدیمی با کاهش قیمت مواجه می‌شود. در مورد ساعت‌های هوشمند نیز این موضوع صادق است. با عرضه گلکسی واچ 7 به بازار، به احتمال زیاد قیمت گلکسی واچ 6 کاهش خواهد یافت، در نتیجه اگر تغییرات در گلکسی واچ 7 آنچنان چشمگیر و جذاب نبود، شما می‌توانید گلکسی واچ 6 را با قیمتی پایین‌تر خریداری کنید و از داشتن یک ساعت هوشمند با کیفیت لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *