بلاگ

آشنایی با تغییرات ورژن جدید PS5 و آموزش نحوه آپدیت کردن آن

آشنایی با تغییرات ورژن جدید PS5 و آموزش نحوه آپدیت کردن آن، سونی پس از گذشت بیش از یک ماه، آپدیت جدیدی را برای سیستم‌عامل کنسول PS5 رونمایی کرد. در این آپدیت شاهد تغییرات کوچکی بودیم که در ادامه آنها را برای شما شرح خواهیم داد. این آپدیت هم‌اکنون در دسترس کاربران قرار گرفته است و شما می‌توانید با آپدیت سیستم‌عامل کنسول خود از آن بهره‌مند شوید.

آیا همیشه باید سیستم‌عامل کنسول خود را آپدیت کنیم؟

آپدیت کردن سیستم‌عامل PS5 یکی از عوامل مهمی است که باعث می‌شود شما بتوانید از حداکثر توانایی و قدرت کنسول خود استفاده کنید. آپدیت کنسول PS5 به شما کمک می‌کند تا از قابلیت‌های سیستم و امکانات جدید آن بهره‌مند شوید. با آپدیت کردن سیستم‌عامل PS5، ممکن است ویژگی‌های جدیدی مانند امکانات جدید، بهبود کیفیت رابط کاربری و سیستم‌های امنیتی جدید و… به سیستم عامل کنسول شما اضافه شود. آپدیت کردن سیستم‌عامل PS5 به شما کمک می‌کند تا باگ‌ها و مشکلات امنیتی جدید در امان باشید. این کار باعث افزایش امنیت سیستم شما می‌شود و از احتمال بروز مشکلات امنیتی در آینده جلوگیری می‌کند. بنابراین همیشه سعی داشته باشید که از آخرین ورژن سیستم‌عامل خود استفاده کنید.

اطلاعات ورژن 24.03-9.20.00 برای PS5

در این آپدیت شاهد تغییر کوچکی در زمینه استفاده از کمک و راهنما در بازی‌های مختلف هستیم. به عبارتی با این آپدیت دیگر در مراحل و قسمت‌های مختلف بازی‌ها و پازل‌های آنها گیر نمی‌کنید، شما می‌توانید با کمک‌گرفتن از جوامع بازی (Community Game Help)، چالش‌هایی را که با آنها سروکار دارید پشت سر بگذارید.

در گذشته تنها مشترکین سرویس PS Plus می‌توانستند از راهنمایی‌های موجود در بازی‌ها استفاه کنند، اما با آپدیت جدید سونی، این امکان در اختیار تمام کاربران و مخاطبان این کنسول قرار گرفته است. در این راستا، سونی طی بیانیه‌ای علام کرده است که بازیکنان بدون داشتن اشتراک PS Plus و با استفاده از Community Game Help می‌توانند از راهنمایی‌های مختلف در بازی‌ها بهره‌مند شوند.

در Community Game Help آموزش‌های تصویری برای راهنمایی‌های بهتر وجود دارد. این به این معناست که شما می‌توانید با ارسال ویدئو‌های خود یا با استفاده از ویدئو‌های آموزشی دیگران، مشکلات مربوط به قسمت‌های مختلف بازی را رفع کنید. شما می‌توانید با ضبط ویدئو‌های خود در مورد رد کردن یک مرحله و ارسال آن در Community Game Help، به دیگر بازیکنان کمک کنید تا بتوانند آن مرحله از بازی را پشت سر بگذارند. برای این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

Settings > Captures & Broadcasts > Captures > Auto Captures > Community Game Help

علاوه بر سیستم Community Game Help شاهد تغییرات کوچک و معمولی بودیم که مربوط به تقویت سیستم‌عامل و رفع برخی از مشکلات احتمالی می‌باشد. تمامی تغییرات صورت‌گرفته در این آپدیت به این شرح بود. همچنین برای اطلاعات بیشتر و توضیحات رسمی سونی، می‌توانید به سایت رسمی آن مراجعه کنید و تمامی اطلاعات مربوط به این ورژن را در آنجا مطالعه فرمایید.

آموزش آپدیت سیستم‌عامل PS5

آپدیت از طریق کنسول PS5

برای آپدیت و بهره‌مندی از آخرین ورژن سیستم‌عامل PS5، به‌راحتی می‌توانید از طریق تنظیمات کنسول خود اقدام فرمایید. برای این منظور باید این مراحل را طی کنید.

  1. Settings
  2. System
  3. System Software
  4. System Software Update
  5. Update System Software

آپدیت از طریق کامپیوتر (آپدیت کنسول به صورت آفلاین)

اگر به هر دلیلی موفق به آپدیت سیستم‌عامل از طریق کنسول خود نشدید، می‌توانید از طریق کامپیوتر خود برای دانلود آخرین ورژن سیستم‌عامل کنسول PS5 اقدام کنید.

  1. ابتدا کنسول خود را خاموش کنید.
  2. در یک درایو USB فولدری به نام PS5 ایجاد کنید. در همین فولدر، یک فولدر دیگر با نام UPDATE تولید کنید.
  3. از طریق سایت رسمی سونی آخرین ورژن سیستم‌عامل PS5 را دانلود کنید. فایل دانلود شده را در فولدر UPDATE با نام و فرمت PS5UPDATE.PUP ذخیره کنید.
  4. USB را به کنسول متصل کنید
  5. کنسول خود را به حالت SafeMode برده و Update System Software را انتخاب کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *