بلاگ

آشنایی با پلی ‌استیشن پلاس و انواع مختلف آن

آشنایی با پلی ‌استیشن پلاس و انواع مختلف آن، بیش از یک دهه از عرضه اولین نسل پلی ‌استیشن پلاس می‌گذرد. از پلی‌ استیشن پلاس به دلیل مزایا و قابلیت‌های فراوان، می‌توان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و پرطرفدار‌ترین سرویس‌های آنلاین کنسول‌های بازی نام برد. برای تمامی کاربران کنسول‌های سونی، ضروری است که با این سرویس به طور کامل آشنا باشند و از قابلیت‌های آن در کنسول خود استفاده کنند. در اینجا با شما هستیم تا به بررسی کامل این سرویس جذاب بپردازیم. از معرفی و بررسی این سرویس تا راهنمایی‌های مختلف استفاده از آن را برای شما عزیزان توضیح می‌دهیم تا شما هم بتوانید بهترین استفاده را از آن داشته باشید.

پلی استیشن پلاس چیست؟

پلی‌‌استیشن پلاس یک سرویس اشتراکی از شرکت سونی برای کنسول‌های بازی خود است که به کاربران امکان دسترسی به یک مجموعه گسترده از بازی‌های انحصاری، بازی‌های رایگان ماهانه، تخفیف‌های ویژه برای خرید بازی‌ها، افزونه‌ها و قابلیت‌های جذاب دیگر را فراهم می‌کند. با خرید اشتراک پلی‌استیشن پلاس، کاربران می‌توانند به طیف گسترده‌ای از بازی‌های معروف و محبوب پلی‌استیشن دسترسی داشته باشند. همچنین، با این سرویس، کاربران می‌توانند ماهانه بازی‌های مختلفی را به‌صورت رایگان دریافت کنند. علاوه بر بازی‌ها، افزونه‌هایی نظیر آواتار‌ها، تم‌ها و سایر محتواهای دیجیتال نیز در اختیار اعضا خود قرار می‌‌دهد.

معرفی انواع مختلف پلی استیشن پلاس

پلی‌‌استیشن پلاس انواع مختلفی دارد که از هر کدام از آنها با توجه به قیمت و ارزش خود، تفاوت ویژه‌ای با یکدیگر دارند. هر کدام از این اشتراک‌ها، مزایا و ویژگی‌های مختلفی را در اختیار شما قرار می‌‌دهند و شما با توجه به نیاز خود می‌توانید اشتراک موردنیاز خود را انتخاب کنید. در ادامه به بررسی کامل انواع مختلف آنها می‌پردازیم.

PlayStation Plus Essential

ابتدایی‌ترین نوع اشتراک پلی‌استیشن پلاس، PlayStation Plus Essential می‌باشد. بدیهی است که این اشتراک با توجه به قیمت کمتر خود نسبت به دیگر انواع اشتراک‌ها، مزایا و ویژگی‌های کمتری را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. PlayStation Plus Essential هر ماه 2 بازی رایگان محبوب و منتخب را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. همچنین امکان آنلاین بازی‌کردن بازی‌های مختلف را نیز برای کاربران فراهم می‌کند. شما برای باز کردن بخش آنلاین و چند‌نفره بازی‌های مختلف، نیازمند اشتراک پلی‌استیشن پلاس هستید و PlayStation Plus Essential ازاین‌جهت، بهترین و ارزان‌ترین اشتراک برای شما به‌حساب می‌آید.

از اصلی‌ترین مزایا این اشتراک می‌توان از مقرون‌به‌صرفه بودن آن نام برد که قیمت بسیار مناسب‌تری نسبت به اشتراک‌های دیگر دارد و از معایب آن هم می‌توان به محدود بودن قابلیت‌های آن و ارائه بازی‌های رایگان کمتر و تخفیفات کمتر اشاره کرد. همان‌طور که گفتیم قیمت این نوع اشتراک نسبت به دیگر اشتراک‌ها کمی ارزان‌تر می‌باشد و به‌صورت زیر است:

  • ماهانه: $9.99
  • سه‌ماهه: $24.99
  • یک‌ساله: $59.99

PlayStation Plus Extra

با استفاده از این اشتراک، کاربران می‌تواند به طیف بیشتر و بهتری از بازی‌ها دسترسی داشته باشند. همچنین تخفیفات و افزونه‌های مختلف بیشتری به کاربران این اشتراک تعلق می‌گیرد. PlayStation Plus Extra نیز از تمامی مزایا و قابلیت‌های نسخه ارزان‌تر خود یعنی Essential برخوردار می‌باشد و با استفاده از این اشتراک نیز مجوز آنلاین بازی‌کردن بازی‌های مختلف برای شما فعال می‌شود. اما تنها تفاوت بین این دو اشتراک هزینه‌ آنها و قابلیت‌ها و ویژگی‌های بیشتر نسخه Extra می‌باشد. پس اگر به دنبال بهره‌مندی از بازی‌ها و تخفیفات بیشتری هستید، بی‌شک PlayStation Plus Extra گزینه مناسب‌تری برای شما می‌باشد. قیمت این اشتراک نیز به این صورت می‌باشد:

  • ماهانه: $14.99
  • سه‌ماهه: $39.99
  • یک‌ساله: $99.99

PlayStation Plus Premium

اشتراک Premium، بهترین و کامل‌ترین نوع اشتراک برای سرویس PlayStation Plus می‌باشد. این اشتراک قابلیت‌های بسیار بیشتری را نسبت به سایر اشتراک‌ها برای شما ایجاد می‌کند. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به بهره‌مندی از 740 بازی رایگان، بازی‌های کلاسیک کنسول‌های نسل قبل و تخفیفات ویژه بر روی بازی‌ها اشاره کرد. به گفته سونی این اشتراک ترکیبی از اشتراک PS Plus و PS Now می‌باشد.

همچنین PlayStation Plus Premium به شما امکان می‌دهد تا نسخه بتا بازی‌ها را پیش از عرضه نهایی آنها تجربه کنید. علاوه بر بهره‌مندی از بازی‌ها، تخفیفات این اشتراک به طرز فوق‌العاده‌ای بالا و جذاب می‌باشد و گاهی حتی تا 70 درصد نیز می‌رسد. پس اگر به دنبال کامل‌ترین و بهترین نوع اشتراک PlayStation Plus هستید، بهترین انتخاب برای شما نسخه Permium می‌باشد. قیمت این اشتراک بیشتر از نسخه‌های دیگر است و به‌صورت زیر است:

  • ماهانه: $17.99
  • سه‌ماهه: $49.99
  • یک‌ساله: $119.99

کالکشن بازی‌های کلاسیک PS Plus

کالکشن بازی‌های کلاسیک پلی‌استیشن پلاس یک بخش جذاب و دوست‌داشتنی از این سرویس اشتراکی است که به کاربران امکان می‌دهد به مجموعه نوستالژی بازی‌های کلاسیک و محبوب پلی‌استیشن دسترسی داشته باشند. این کالکشن شامل بازی‌هایی است که مربوط به کنسول‌های نسل قبل‌تر می‌باشند که همچنان دارای شهرت و جاذبه زیادی هستند و به‌عنوان یک قسمت از تاریخ بازی‌های ویدئویی شناخته می‌شوند. از بازی‌های جذاب این کالکشن می‌توان به نام‌هایی نظیر Resident Evil Director’s Cut، The Legend of Dragoon، Tekken 2 و Doom اشاره کرد. این کالکشن تنها برای کاربران PlayStation Plus Premium قابل‌استفاده می‌باشد و شما برای بهره‌مندی از آن لازم است که این اشتراک را خریداری کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *