بلاگ

برای تبدیل شدن به یک استریمر به چه لوازمی احتیاج داریم؟

برای تبدیل شدن به یک استریمر به چه لوازمی احتیاج داریم؟، استریمینگ، یک پدیده روبه‌رشد و پول‌ساز در دنیای دیجیتال است. استریمینگ به معنی پخش زنده محتوای ویدئویی یا صوتی در پلتفرم‌های مختلف می‌باشد. اما یکی‌ از بخش‌های اصلی و محبوب این صنعت، به بخش بازی‌ها مربوط می‌شود. شما می‌توانید با به‌اشتراک‌گذاری لحظات مختلف بازی‌های خود به‌صورت آنلاین، درآمد و محبوبیت خوبی برای خود دست‌وپا کنید. اما شروع هر کاری نیازمند یک سری وسایل و لوازم اولیه است. در اینجا قصد داریم تمامی لوازم موردنیازی که یک استریمر، برای شروع کار خود به آنها نیاز دارد را برای شما شرح دهیم. پس اگر شما هم علاقه‌مند به شروع این فعالیت جذاب هستید تا انتها همراه ما باشید.

لوازم موردنیاز برای شروع استریم

با توجه به نوع و سبک فعالیت خود در استریم، نیازمند یک سری از لوازم هستید. برای مثال اگر قصد دارید در دسته‌بندی بازی‌ فعالیت کنید و به‌عنوان یک گیمر استریم کنید، نیازمند وسایل موردنیاز حیطه کاری خود هستید. اما به‌طورکلی لوازم موردنیاز هر استریمری شامل این موارد می‌باشد:

سیستم قدرتمند برای بازی و استریم

وجود یک سیستم قدرتمند، از الزامات اولیه برای شروع استریم است. شما سیستمی نیاز دارید که در کنار پردازش بازی‌های مختلف، قادر باشد به پردازش فعالیت‌های مربوط به استریم نیز بپردازد. بسیاری از افراد گمان می‌کنند که اگر سیستمشان برای پردازش بازی‌های مختلف کافی باشد، می‌توانند بدون هیچ مشکلی به استریم آن بازی‌ها بپردازند. اما این یک اشتباه بزرگی است زیرا در هنگام استریم، سیستم شما باید به طور هم‌زمان به پردازش بازی‌ و استریم بپردازد.

اگر قصد دارید که با کامپیوتر خود شروع به استریم کنید، مطمئن شوید که کامپیوتر شما از مشخصات بالایی برخوردار باشد. وجود پردازنده قدرتمند‌ و کارت‌‌ گرافیک نسل جدید، از فاکتور‌های اصلی شروع استریم با کامپیوتر است. اگر هم علاقه‌ای به استریم با کامپیوتر ندارید می‌توانید از کنسول‌های قدرتمندی نظیر PS5 و Xbox Series X/S استفاده کنید. این کنسول‌ها از قدرت بالایی برای استریم بهره‌مند هستند و می‌توانند بازدهی بسیار خوبی در حین استریم داشته باشند.

وب‌کم یا دوربین

وب‌کم یکی از اجزای حیاتی در هنگام استریم است و ارتباط مستقیم شما با بینندگان را تقویت می‌کند. وجود یک وب‌کم مناسب می‌تواند تا مقدار قابل‌توجهی باعث افزایش سطح استریم شما و جذب مخاطب‌های بیشتر شود. با استفاده از این وسیله می‌توانید ارتباط بسیار بهتری با بینندگان خود داشته باشید و پویایی بیشتری را برای استریم خود ایجاد کنید.

استفاده از وب‌کم دارای نکات مختلفی است که باید حتماً آنها را رعایت کنید. برای مثال باید توجه ویژه‌ای به کیفیت تصویر وب‌کم خود داشته باشید. کیفیت تصویر مناسب و واضح نشان‌دهنده حرفه‌ای بودن شما و بالابودن سطح کیفی استریم شما می‌باشد. هنگامی که یک بیننده جدید وارد استریم شما می‌شود، اولین چیزی که نظر آن را جلب می‌کند تصویر و میزان کیفیت آن است. علاوه بر کیفیت، به زاویه دید وب‌کم خود توجه بالایی داشته باشید. با جای‌گذاری وب‌کم خود در زوایا مختلف، بهترین زاویه و کادر را برای خود انتخاب کنید

میکروفون مناسب

صنعت استریمنیگ علاوه بر اینکه به عنوان یک سرگرمی شناخته می‌شود، یک فضای رقابتی سخت نیز به شمار می‌رود. در این فضا، بهره‌مندی از لوازم باکیفیت و مناسب می‌تواند پیشرفت‌های بسیاری را برای شما به همراه داشته باشد. یکی از لوازمی که باید حتماً توجه ویژه‌ای به میزان کیفیت آن داشته باشید، میکروفن است. زیرا اگر از یک میکروفون باکیفیت برخوردار نباشید، مخاطبان زیادی را جذب نخواهید کرد. با ارتباط میان صدای مناسب و محتوای جذاب، به‌راحتی می‌توانید بینندگان و مخاطبان زیادی را جذب کنید.

بینندگان در حین استریم، دائم در حال شنیدن صدای شما می‌باشند، ازاین‌رو صدای شما باید واضح و خالی از نویز باشد. میکروفون‌های مناسب استریم، مجهز به فیلترها و تکنولوژی‌های کاهش نویز هستند و صدایی باکیفیت و خالی از پس‌زمینه‌های مزاحم را ارائه می‌دهند. استفاده از نرم‌افزار‌های مختلف صدا نیز می‌تواند به افزایش کیفیت میکروفون شما کمک کند. بیشتر این نرم‌افزار‌ها به‌صورت اختصاصی توسط شرکت‌های سازنده میکروفون‌ها ساخته شده‌اند و با قابلیت‌های فراوان باعث افزایش کیفیت صدا و کاهش نویز‌های آن می‌شوند.

اینترنت قوی و پایدار

برای ارائه تصویر و محتوایی باکیفیت به بینندگان، نیازمند یک اینترنت قوی و پایدار هستید. اینترنت شما پل اصلی ارتباطی شما با مخاطبین می‌باشد و هرگونه ضعف اینترنتی، باعث برهم‌خوردن این ارتباط می‌شود. اینترنت پایدار و ثابت باعث تضمین کیفیت استریم در زمان طولانی‌مدت می‌شود. اگر اینترنت شما از پایداری خوبی برخوردار نباشد و وقفه‌های مختلفی را در حین استریم ایجاد کند، نتیجه‌ای جز ازدست‌رفتن بیننده در برنخواهد داشت.

فضا و پس‌زمینه زیبا

فضا و پس‌زمینه استریم شما تأثیر بسیار زیادی بر روی مخاطب دارد. شما باید با توجه به حیطه و نوع استریم خود، فضای مشخصی را برای خود ایجاد کنید تا مخاطب با تماشای آن، حس خوبی نسبت به استریم و محتوای شما دریافت کند. فضا و پس‌زمینه استریمینگ باید تمیز و منظم باشد. شلوغی زیاد پس‌زمینه، روی ناخودآگاه بیننده تأثیر می‌گذارد و باعث خروج او از استریم شما می‌شود. اگر به‌عنوان یک گیمر قصد استریم دارید، پیشنهاد می‌شود تا یک فضای گیمینگ مناسب برای خود دست‌وپا کنید. اگر به دنبال ایجاد یک فضای مناسب بازی، برای خود هستید با مطالعه این لینک، می‌توانید به طور کامل با تمامی نکات ساخت یکی فضای مناسب بازی آشنا شوید.

آشنایی با نرم‌افزار‌های مرتبط با استریم

برای شروع یک استریم حرفه‌ای، نیاز دارید تا با نرم‌افزار‌های مرتبط با این کار آشنا باشید. این نرم‌افزار‌ها با قابلیت‌های مختلفی که در اختیار شما قرار می‌دهند، باعث بالارفتن سطح کیفی محتوای می‌شوند. پس قبل از شروع استریم به یادگیری نرم‌افزار موردنیاز آن بپردازید.

تعدادی از مهم‌ترین و معروف‌ترین نرم‌افزارهای مرتبط با استریم عبارتند از:

  • OBS Studio
  • Streamlabs OBS
  • Stream Stickers
  • Taunt
  • Event Countdown

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *