بلاگ

مقایسه گوشی‌های Galaxy A15 و Galaxy A05s سامسونگ

مقایسه گوشی‌های Galaxy A15 و Galaxy A05s سامسونگ، همیشه انتخاب میان گوشی‌های سامسونگ چالش‌برانگیز است. با توجه به تنوع و مدل‌های متعدد سری‌ گوشی‌های سامسونگ، افراد همواره با شک و تردید‌های مختلفی قبل از خرید همراه هستند. امروز قصد داریم به بررسی دو مدل مختلف از سری محبوب گلکسی بپردازیم. Galaxy A15 و Galaxy A05s با توجه به قیمت مناسب خود، یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های گلکسی هستند و خریداران همیشه نگاه ویژه‌ای به آنها دارند.

در این مطلب ما این دو گوشی محبوب را از نظر صفحه نمایش، قدرت پردازنده، کیفیت دوربین، باتری و قیمت مورد نقد، بررسی و مقایسه قرار داده‌ایم. اگر شما نیز قصد خرید یکی از دو گوشی هوشمند را دارید و هنوز نتوانسته‌اید انتخاب خود را انجام دهید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. با ما همراه باشید.

آشنایی با Galaxy A15 و Galaxy A05s

Samsung Galaxy A05s و Samsung Galaxy A15 دوگوشی هوشمند میان‌رده و اقتصادی سامسونگ هستند که در سال 2023 روانه بازار شدند. هر دو گوشی دارای مشخصات فنی نسبتاً نزدیکی به هم هستند؛ اما در این میان تفاوت‌هایی وجود دارد که باعث تمایز قیمت و عملکرد این دو گوشی می‌شود. گوشی Galaxy A05s مدل جدید نسل قبلی خود یعنی A05 می‌باشد که پس از گذشت 9 سال، با تفاوت‌های بسیار زیادی وارد بازار شده است. گلکسی A15 نیز که در دسامبر 2023 رونمایی شد یکی از جدید‌ترین و نام‌آشناترین گوشی‌های سامسونگ می‌باشد. در ادامه با بررسی کامل و جزءبه‌جزء این دوگوشی جذاب همراه ما باشید.

مقایسه صفحه‌نمایش

Samsung Galaxy A05s دارای یک صفحه‌نمایش PLS LCD با اندازه 6.7 اینچی و رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل است. این نمایشگر با توجه به ابعاد خود، جزء نمایشگر‌های بزرگ سری Galaxy به شمار می‌رود و برای افرادی که علاقه‌مند به استفاده از نمایشگر‌های بزرگ‌تر هستند، مناسب‌ است. اما Samsung Galaxy A15 دارای یک صفحه نمایش Super AMOLED با اندازه 6.5 اینچ و رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل است. با توجه به نوع نمایشگر و رزولوشن مناسب گوشی Galaxy A15، می‌توانید کیفیت بسیار خوبی را از این گوشی انتظار داشته باشید.

در مقایسه نمایشگر‌های Galaxy A15 و Galaxy A05s می‌توان گفت که A15 با توجه به برخورداری از نمایشگر Super AMOLED می‌تواند گزینه بهتری به حساب بیاید. نمایشگر گوشی Galaxy A15 علاوه بر ایجاد رنگ‌های زند‌ه‌تر، مصرف انرژی کمتری نیز دارد. به همین علت می‌تواند گزینه بهتری باشد.

نمایشگر Galaxy A05

  • ابعاد: 6.7 اینچ
  • نوع نمایشگر: PLS LCD
  • نرخ نوسازی: 90 هرتز
  • رزولوشن: 1080 در 2400 پیکسل
  • نسبت تصویر: 20:9

نمایشگر Galaxy A15

  • ابعاد: 6.5 اینچ
  • نوع نمایشگر: Super AMOLED
  • نرخ نوسازی: 90 هرتز
  • رزولوشن: 1080 در 2340 پیکسل
  • نسبت تصویر: 19.5:9

مقایسه عملکرد و قدرت پردازنده

Samsung Galaxy A05s از پردازنده Qualcomm SM6225 Snapdragon 680 4G با 8 هسته بهره‌ می‌برد و از فرکانس‌های 2.4 و 1.9 گیگاهرتزی استفاده می‌کند. این پردازنده با همراهی 4 یا 6 گیگابایت حافظه RAM، برای کاربران امکان اجرای برنامه‌ها و بازی‌های روزمره را فراهم می‌کند.

اما Samsung Galaxy A15 دارای پردازنده MediaTek Helio G99 هشت هسته‌ای می‌باشد و از فرکانس‌های 2.2 و 2.0 گیگاهرتزی استفاده می‌کند. این پردازنده با همراهی 4 تا 8 گیگابایت حافظه RAM، قادر به اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین‌تری است و می‌تواند عملکرد بهتری را نسبت به گوشی Galaxy A05s داشته باشد.

مقایسه کیفیت دوربین

Samsung Galaxy A05s دارای یک سیستم دوربین سه‌گانه است که شامل یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، یک دوربین تشخیص عمق با کیفیت 2 مگاپیکسل و یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی است. این سیستم دوربین به کاربران امکان عکسبرداری با عمق میدان متنوع، عکس‌های ماکرو و عکس‌های با وضوح بالا را فراهم می‌کند.

Samsung Galaxy A15 همچنین دارای یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی است. سیستم تصویربرداری این گوشی علاوه بر دوربین ماکرو، دارای یک دوربین اولتراواید نیز می‌باشد. به همین علت دوربین این گوشی قادر به عکس‌برداری با وضوح بالا در شرایط نوری مختلف است و تصاویر با کیفیتی را در شرایط مختلف ثبت می‌کند. دوربین سلفی این دو گوشی نیز شبیه به یکدیگر می‌باشد و با کیفیت 13 مگاپیکسلی، تفاوت چندانی با بکدیگر ندارند.

مشخصات کامل دوربین Galaxy A05s

  • دوربین اصلی: 50 مگاپیکسل
  • دوربین ماکرو: 2 مگاپیکسل
  • دوربین تشخیص عمق: 2 مگاپیکسل
  • رزولوشن ویدئو: 1080
  • نرخ فریم: 30/60 fps
  • دوربین سلفی: 13 مگاپیکسل

مشخصات کامل دوربین Galaxy A15

  • دوربین اصلی: 50 مگاپیکسل
  • دوربین ماکرو: 2 مگاپیکسل
  • دوربین اولترا واید: 5 مگاپیکسل
  • رزولوشن ویدئو: 1080
  • نرخ فریم: 30 fps
  • دوربین سلفی: 13 مگاپیکسل

مقایسه باتری

Samsung Galaxy A05s دارای باتری لیتیومی با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت است. با توجه به ظرفیت بالای این باتری، شما می‌توانید از این گوشی برای مدت زیادی استفاده کنیدو با انجام فعالیت‌های روزمره و عادی خود، دیگر نگران خاموش شدن گوشی خود نباشید و به راحتی از آن استفاده کنید. اما اگر قصد انجام بازی‌های سنگین را دارید، به احتمال زیاد با کمبود باتری مواجه خواهید شد، زیرا بازی‌های سنگین، مصرف باتری گوشی را به شدت افزایش می‌دهد.

Samsung Galaxy A15 نیز دارای باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت است. اما ویژگی مثبتی که Galaxy A15 از آن برخوردار است، قابلیت فست شارژ بهتر نسبت به Galaxy A05s است.با فناوری فست شارژ 25 واتی به کار رفته در گوشی Galaxy A15، شما می‌توانید در زمان کوتاه‌تری گوشی همراه خود را شارژ کنید. این قابلیت باعث شده تا گوشی A15 نسبت به A05s بیشتر مورد توجه مخاطبان و خریداران محصولات شرکت سامسونگ قرار بگیرد.

مقایسه قیمت

قیمت Galaxy A15 مقداری بیشتر از Galaxy A05s است. بدیهی است که این اختلاف قیمت به دلیل برخی از برتری‌های Galaxy A15 نسبت به A05s است. Galaxy A15 دارای پردازنده قوی‌تر و حافظه بیشتر است که عملکرد بهتری را فراهم می‌کند. بااین‌حال، با توجه به اختلاف قیمت بین این دوگوشی، Galaxy A05s برای کاربرانی که به دنبال یک گوشی با قیمت مناسب هستند، گزینه معقول‌تری می‌باشد. اما اگر به دنبال گزینه قوی‌تری هستید، بی شک Galaxy A15 می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

در فروشگاه هامابای، هر دو گوشی A05s و A15 وجود دارد. شما می‌توانید متناسب با نیاز و سلیقه خود، یکی از این دو گوشی هوشمند را انتخاب کنید. همانطور که می‌دانید، این دو گوشی با حافظه‌های داخلی و RAM مختلف به بازار عرضه شده است. جهت اطلاع از قیمت این دو گوشی، می‌توانید از طریق این لینک، به صفحه مربوط به گوشی‌های سامسونگ فروشگاه هامابای مراجعه کنید و محصول مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید. در صورت داشتن هرگونه سوال و پیشنهادی، می‌توانید با همکاران ما ارتباط برقرار کنید تا در اسرع وقت به پرسش شما پاسخ دهند و شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *