بلاگ

مقایسه گوشی‌های Galaxy A35 و Galaxy A55 سامسونگ

مقایسه گوشی‌های Galaxy A35 و Galaxy A55 سامسونگ، گوشی‌های سری A گلکسی جزء بهترین‌ها و پر فروش‌های بازار هستند. به همین علت، همیشه اولین مدل‌هایی می‌باشند که افراد در هنگام بررسی گوشی‌های مختلف با آنها روبرو می‌شوند. امروز قصد داریم به بررسی دو مورد از بهترین یا به‌عبارت‌دیگر، دو عضو از پرچم‌داران سری Ax5 بپردازیم. اگر به دنبال خرید گوشی مناسبی از خانواده سامسونگ باشید، بی‌شک با مدل‌هایی نظیر A35 و A55 مواجهه خواهید شد. در اینجا قصد داریم این دوگوشی جذاب را به طور کامل برای شما مقایسه و بررسی کنیم. پس اگر در انتخاب میان این گوشی‌ها دچار تردید و چالش هستید، تا انتها ما را همراهی کنید.

مقایسه عملکرد پردازنده‌ها

Galaxy A55 به تراشه قدرتمندی به نام Exynos 1480 مجهز می‌باشد. این تراشه 4 نانومتری، دارای دو جفت هسته 4 عددی قدرتمند است. این هسته‌ها شامل، 4 هسته 2.75 گیگاهرتزی Cortex-A78 و 4 هسته 2.0 گیگاهرتزی Cortex-A55 می‌شوند و با توجه به قدرت بالای خود، عملکرد بسیار خوبی در اجرا برنامه‌ها و بازی‌های سنگین دارند. چنین تراشه قدرتمندی در کنار 8 الی 12 گیگابایت رمی که کاربران از آن بهره‌مند هستند، قادر است هر برنامه‌ و بازی‌ای را برای شما اجرا کند. همچنین تمامی این ویژگی‌ها در کنار پردازنده گرافیکی Xclipse 530، خبر از یک گوشی قدرتمند می‌‌دهند.

اما Galaxy A35 از تراشه قدیمی‌تری به نام Samsung Exynos 1380 استفاده می‌کند. شباهت این تراشه، با نسل جدید‌تر خود، استفاده از همان دو جفت هسته 4 عددی است. شاید تراشه به کار رفته در A35 قدیمی‌تر باشد اما از نظر اندازه و مصرف انرژی، بهینه‌سازی شده است. این امر باعث بهبود عمر باتری و کارایی دستگاه می‌شود. این تراشه نیز می‌تواند در بازی‌ها و برنامه‌های سنگین عملکرد بسیار مناسبی داشته باشد. یکی از تفاوت‌های دیگر این گوشی با A55، پردازنده گرافیکی آن است. A35 از پردازنده‌ای به نام Mali-G68 MP5، استفاده می‌کند که در مقایسه با A55 مقداری ‌ضعیف‌تر است.

مقایسه صفحه‌نمایش و ابعاد

هر دوگوشی از نظر صفحه‌نمایش و ابعاد بسیار شبیه به یکدیگر هستند و دارای یک صفحه‌نمایش 6.6 اینچی Super AMOLED می‌باشند. این صفحه‌نمایش با رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل، کیفیت بسیار مناسبی را به شما ارائه می‌دهد. علاوه بر کیفیت، صفحه‌نمایش هر دو گوشی از فریم‌ریت 120 هرتزی نیز برخوردار می‌باشند. این فریم‌ریت بالا، برای استفاده در بازی‌های مختلف بسیار فوق‌العاده است و گیم‌پلی مناسبی را برای شما در بازی‌های مختلف ایجاد می‌کند. درست است که هر دو گوشی از یک صفحه‌نمایش بهره‌مند هستند اما در ابعاد کلی مقدار بسیار اندکی با یکدیگر تفاوت دارند و ابعاد Galaxy A55 مقداری کمتر می‌باشد.

ابعاد Galaxy A55 (میلی‌متر)

  • طول: 161.1
  • عرض: 77.4
  • عمق: 8.2

ابعاد Galaxy A35 (میلی‌متر)

  • طول: 161.7
  • عرض: 78
  • عمق: 8.2

مقایسه دوربین‌

سامسونگ برای دوربین پشت Galaxy A55، سه عدد دوربین مختلف را در نظر گرفته است. این دوربین‌ها شامل دوربین اصلی واید، دوربین اولترا واید و دوربین ماکرو می‌شود. دوربین اصلی دارای کیفیت 50 مگاپیکسل با لرزشگیر اپتیکال OIS است. با استفاده از تکنولوژی پیشرفته‌ای که در این دوربین به کار رفته است، قادر هستید تصاویری با جزئیات شگفت‌انگیز به ثبت برسانید. دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی این گوشی، بهترین زوایا تصویربرداری را برای شما ایجاد می‌کند.

همچنین با پردازش بهتر عکس‌، کیفیت تصاویر را بهبود می‌بخشد. دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو نیز جزئیات بهتری را برای شما نمایان می‌کند. تمامی این دوربین‌ها به علاوه یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی، در کنار هم یک سیستم‌ تصویر‌برداری پیشرفته را برای شما به ارمغان می‌آورند.

Galaxy A35 نیز تقریباً به چنین سیستمی مجهز شده است. اما با این تفاوت که این گوشی، از دوربین اولترا واید و دوربین سلفی ضعیف‌تری برخوردار می‌باشد. دوربین اولترا واید A35 دارای کیفیت 8 مگاپیکسلی و دوربین سلفی آن نیز از کیفیت 13 مگاپیکسلی بهره‌مند است. این اختلاف کیفیت، در نهایت نشان‌دهنده ضعف دوربین این گوشی در برابر دوربین A55 می‌باشد. پس برای تصویربرداری Galaxy A55 گزینه بهتری است.

مشخصات کامل دوربین Galaxy A55

  • دوربین اصلی: 50 مگاپیکسل
  • دوربین ماکرو: 5 مگاپیکسل
  • دوربین اولترا واید: 12 مگاپیکسل
  • رزولوشن ویدئو: 4K
  • نرخ فریم: 30/60 fps
  • دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل

مشخصات کامل دوربین Galaxy A35

  • دوربین اصلی: 50 مگاپیکسل
  • دوربین ماکرو: 5 مگاپیکسل
  • دوربین اولترا واید: 8 مگاپیکسل
  • رزولوشن ویدئو: 4K
  • نرخ فریم: 30/60 fps
  • دوربین سلفی: 13 مگاپیکسل

مقایسه رابط کاربری

مهم‌ترین ویژگی که باعث اختلاف میان گوشی‌های سامسونگ و دیگر گوشی‌های بازار می‌شود، رابط کاربری فوق‌العاده آن است. رابط کاربری ONE UI با طراحی مدرن، ساده و کاربرپسند، تجربه استفاده از گوشی را برای کاربران بهبود می‌بخشد. با قابلیت‌های چندوظیفه‌ای، شما قادر خواهید بود تا به‌راحتی از برنامه‌ها و ویژگی‌های مختلف گوشی خود استفاده کنید و تجربه‌ سریع‌تر، بهتر و کارآمدتری را تجربه کنید. هر دوگوشی A55 و A35 نیز از آخرین نسخه ONE UI پشتیبانی می‌کنند. در حال حاضر این گوشی‌ها دارای نسخه 6.0 ONE UI هستند. اما به‌احتمال زیاد در روز‌های آینده شاهد آپدیت جدید این رابط کاربری یعنی نسخه 6.1 برای این دوگوشی خواهیم بود.

مقایسه قیمت

با توجه به بررسی‌های بالا، دانستن این موضوع که قیمت Galaxy A55 از Galaxy A35 بیشتر است، نباید چیز عجیبی باشد. با توجه به برتری‌های واضحی که گوشی A55 از آنها بهره‌مند است، کاملاً ارزش این را دارد که شما مبلغ بیشتری را برای خرید این گوشی بپردازید. درست است که A35 در مقایسه با A55، در مواردی همچون تصویربرداری و پردازش مقداری ضعیف‌تر است، اما نباید از قدرت بالای این گوشی نسبت به دیگر رقبا چشم‌پوشی کرد. به همین دلیل با توجه به بودجه شما A35 نیز، می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

ما در فروشگاه هامابای، هر دو گوشی A55 و A35 را برای شما عزیزان با دو حافظه 128 گیگابایت و 256 گیگابایت موجود کرده‌ایم. شما می‌توانید ضمن مقایسه و بررسی این دو محصول، از به روزترین و بهترین قیمت این دو گوشی محبوب مطلع شوید و متناسب با نیاز خود، اقدام به خرید نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *