بلاگ

چه ویژگی‌هایی را باید از PS5 Pro انتظار داشت؟

چه ویژگی‌هایی را باید از PS5 Pro انتظار داشت؟، باعرضه هر نسل جدیدی از کنسول‌های بازی، سطح انتظارات ما نسبت به نسل بعدی این کنسول‌ها بیشتر می‌شود، PS5 Pro نیز یکی از آن کنسول‌هایی است که انتظارات زیادی از آن در دل تمامی بازیکنان نهفته است. این کنسول که آپدیت یک کنسول نسل نهمی به‌حساب می‌رود، احتمالاً با ویژگی‌ها و آپدیت‌های جذابی همراه است. امروز قصد داریم در کنار هم به بررسی برخی از ویژگی‌های مورد انتظار این کنسول بپردازیم و تمامی آنها را بررسی کنیم. پس اگر شما هم مشتاق این کنسول دوست‌داشتنی هستید، تا انتها همراه ما باشید.

ویژگی‌های احتمالی PS5 Pro

PS5 Pro با یک ترکیب منحصربه‌فرد از عملکرد بالا، کیفیت بی‌نظیر تصویری و امکانات نوآورانه، قصد دارد تا سطح کیفی کنسول معمولی PS5 را تغییر و تحولات مناسبی را در آن ایجاد کند. با توجه به تجربه ما نسبت به کنسول نسل قبلی یعنی PS4 و نسخه Pro آن، باید گفت که می‌توان انتظارات نسبتاً بالایی از PS5 Pro داشت و عملکرد بهتری را با آن تجربه کرد.

سخت‌افزار قدرتمند

با استفاده از فناوری‌های پیشرفته، باید انتظار داشت که PS5 Pro توانایی ارائه‌ تصاویری باکیفیت‌تر، گرافیکی قوی‌تر و فریم ریتی بهبودیافته را دارا باشد. با توجه به شایعاتی مبنی بر افزایش قدرت CPU و همچنین قدرت گرافیکی، انتظارات ما به‌احتمال زیاد به واقعیت تبدیل خواهند شد. تا الان تمامی اعداد و ارقام در حد شایعات بوده و خبر رسمی و معتبری در مورد این تغییرات سخت‌افزاری در دسترس نیست؛ اما همین شایعات از افزایش قدرت 30 درصدی گرافیکی و بهینه‌سازی دوبرابری CPU خبر می‌دهند.

این اعداد و ارقام اگر به حقیقت منجر شوند، می‌توانند تغییرات نسبتاً چشمگیری را برای ما رقم بزنند. همان‌طور که قبل‌تر اشاره شد با توجه به تفاوت و پیشرفت کنسول PS4 Pro نسبت PS4 معمولی، باید انتظارات زیادی نسبت به تغییرات سخت‌افزاری در این کنسول نیز داشته باشیم. اما اینبار این اعداد و ارقام، چیزی بسیار بیشتر از سطح انتظارات ما می‌باشد و خبر از یک تکامل اساسی در سخت‌افزار این کنسول می‌دهند. بایدبه این نکته نیز توجه داشته باشید که تا اعلام رسمی سونی، نمی‌توان به هیچ خبری اطمینان نمود و بر اساس آن نتیجه‌گیری کرد.

بهبود فضای ذخیره‌سازی

در حال حاضر در هر کنسولی فضای ذخیره‌سازی یکی از مهم‌ترین جنبه‌ها به شمار می‌رود. با توجه به حجم سنگین بازی‌ها که بعضاً برخی از آنها تا 100 گیگابایت نیز نیازمند فضا ذخیره‌سازی هستند، دیگر حجم‌هایی نظیر 825 گیگ و حتی 1 ترابایت، جوابگو نیاز بازیکنان نمی‌باشد. بنابراین یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باید از سونی انتظار داشته باشیم، افزایش فضای ذخیره‌سازی کنسول جدید خود است.

با افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی، PS5 Pro به بازیکنان اجازه می‌دهد تا به تعداد بیشتری از بازی‌ها و دیگر محتواها دسترسی پیدا کنند و دیگر برای بهره‌مندی از بازی‌های جدید، مجبور به حذف بازی‌های قدیمی خود نشوند. به‌علاوه، با بهبود این فضا و مدیریت بهتر فضای ذخیره‌سازی، بازیکنان می‌توانند بهتر محتوا‌های خود را کنترل و مدیریت کنند.

البته در کنسول‌های قبلی نیز می‌توان تا حدودی مشکل فضای‌ ذخیره‌سازی محدود را کنترل کرد و از مقدار حجم بیشتری برخوردار شد. یکی از این راه‌ها استفاده از هارد اکسترنال مناسب است که می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید فضای ذخیره‌سازی بیشتری برای خود ایجاد کنید. پس اگر به دنبال یک هارد مناسب برای PS5 خود می‌گردید پیشنهاد می‌کنیم به این لینک سری بزنید.

ارائه آپدیت جدید برای کنترلر DualSence

بیش از سه سال است که از ورود کنترلر DualSence به دنیای بازی‌های ویدئویی می‌گذرد. این کنترلر از همان ابتدای ورودش با ظاهر شیک و قابلیت‌های فراوان، به‌سرعت توانست خود را در لیست بهترین کنترلر‌های موجود جا کند و طرفداران زیادی را به سمت خود بکشاند. حال پس از گذشت سال‌ها، انتظار می‌رود که در نسل جدید کنسول PS5 شاهد تغییراتی برای این کنترلر باشیم. اما باید منتظر ماند و دید که آیا سونی در کنار PS5 Pro یک DualSence تقویت شده نیز به طرفداران خود ارائه می‌دهد یا خیر.

با آپدیت جدید برای کنترلر DualSense، بازیکنان می‌توانند از تجربه‌های بهتری بهره‌مند شوند. این آپدیت‌ باید شامل تقویت‌ در عملکرد کنترلر، افزودن ویژگی‌های جدید و بهینه‌سازی‌های مختلفی در طراحی کنترلر برای افزایش راحتی آن باشد. همچنین سونی می‌تواند با تقویت باتری این کنترلر باعث افزایش عمر آن شود که این موضوع بسیار برای بازیکنان مؤثر می‌باشد. هرگونه تغییر و بهینه‌سازی برای این کنترلر، به حرکتی جالب و تاریخی برای سونی تبدیل می‌شود. زیرا سونی هیچگاه در آپدیت کنسول‌های خود مانند PS4 Pro، دست به تغییر کنترلر نمی‌زند و در این کنسول می‌تواند اولین‌بار باشد که این کمپانی چنین کاری را عملی می‌کند.

تغییرات در رابط کاربری و منو‌ها

تغییر در سیستم‌عامل و منو‌های مختلف بازی از مورد انتظار‌ترین تغییراتی می‌باشد که می‌توان از PS5 Pro انتظار داشت. بعد از انتشار کنسول PS5 شاهد انقلابی اساسی در دنیای بازی‌ها و کنسول‌های بازی بودیم. اما فضای کلی منو‌ها و رابط کاربری این کنسول همانند کنسول نسل گذشته خود بود و از تغییرات آن‌چنانی نسبت به PS4 بهره‌مند نبود. در این کنسول، بسیاری از منو‌ها و حتی فروشگاه اینترنتی این بازی، همانند سابق و به همان شکل طراحی شده است و چیز خاصی برای ارائه در آنها وجود ندارد.

با تغییرات در رابط کاربری و منو‌ها، PS5 Pro می‌تواند باعث رضایت‌مندی بیشتری شود. تغییر فضای داخلی منو‌ها و آپشن‌ها باعث ایجاد فضای تازه‌ای برای این کنسول می‌شود و بی‌شک می‌تواند برای بازیکنان جذابیت‌های بسیاری را به همراه داشته باشد. PS5 Pro با داشتن یک فضای دلنشین‌تر، می‌تواند تفاوت‌های بسیار بیشتری را با کنسول قبلی خود رقم بزند.

در انتها مجدداً نیاز است به این نکته اشاره کنیم که تمامی موارد ذکر شده در این مطلب، توسط هیچ منبع معتبری از شرکت سونی تأیید یا رد نشده است. در نتیجه باید منتظر اخبار تأیید شده و دقیق از این کنسول باشیم تا ببینیم PS5 Pro چه تغییراتی نسبت به نسخه قبلی خود یعنی PS5 خواهد داشت. امیداوریم شرکت سونی در نسخه جدید خود، تغییرات اساسی را اعمال کند تا مخاطبان و علاقه‌مندان به این کنسول بازی، بیش از پیش به دنبال تهیه جدیدترین محصول شرکت سونی باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *